|
|
|
|---|---|
|
Hej. Min färddator pratar tyska, och det vill jag få bukt med. Jag vill att den skall vara lite mer internationell o prata engelska med mig. Veteskjutton vad det är för färddator...men den har iallafall temp,medelhastighet,bensinförbrukning, ankomstberäkning o kan styras via spaken som styr helljuset. Någon som vet hur man fixar detta? "Det kostar att ligga på topp" | |
MGL |
Hej! Jag hade samma fundering för en tid sedan. Jag kontaktade min lokala BMW verkstad. De kunde ändra språket till engelska för en ringa kostnad (kommer dock ej ihåg hur mycket)Jag beslutade att behålla orginalspråket till sist Hälsn MGL MGL |
|
Mektips från denna sidan. Länk /Nybliven BMW-ägare 01-11-17 Mvh. Micke Olsson |
|
|
Jag har redan testat det...men det verkade inte fungera. "Det kostar att ligga på topp" |
|
|
Ok. Funkar på min. /Nybliven BMW-ägare 01-11-17 Mvh. Micke Olsson |
|
|
Men...checkcontroll knappen...det är väl typ då trycka inåt på "helljus-spaken"? "Det kostar att ligga på topp" |
|
|
Byta språk e väl inte svårt... På min håller man då in s/r knappen på färddatorn(stora datorn) samtidigt som checkkontroll-knappen(nedanför varvräknaren om jag inte minns fel). Det tar ett tag innan den byter språk (8 st olika) Kom ihåg att motorn ska vara av och att nyckeln ska sitta i 1:a läget. Radio, dörrar och allt annat som drar ström ska vara av, annars kanske det inte går. ____________________________________________________________________________________________________________________ -->-->Varför bara använda två när man har fyra?<--<-- ____________________________________________________________________________________________________________________ |
|
|
Enligt Carlsson Bil (BMW) i Örbro går det inte byta språk på dessa. Men jag ska göra ett försök. |
|
|
Deimos TACK FÖR HJÄLPEN! Fungerade alldeles utmärkt. Har BMW, Carlsson något emot importbilar eller är de bara allmänt nochiga tro? Jag börjar bli trött på dom. "Det kostar att ligga på topp" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.