|
|
|
|---|---|
|
tjena jag funderar på att köpa en bmw 325 och trimma den lite:) vad rekomenderar ni att man gör på en så och hur mycket ger det? Och håller en sån att trima? Får kosta runt 5000 trimmet altså. | |
|
enklare turbo konvert??? Länk |
|
| ca:pris och kostnad? | |
|
Jag gör en snikkonventring och det kostar inte så mycket... Turbo (från volvo 940) + ic (från golf 4 gti) + splitterny dp = 1600 kr. Men fick de för bra pris... Adapter till turbon= Vet jag inte men skulle gissa på runt 400 kr... 535 spridare å lmm = 1100 kr. Lite tryckrör= Vet jag inte än men inte dyrt Å så lite annat bös man vill ha såsom laddtrycksmätare...=) Summa= Säg mellan 3-4000 kr beroende vad man har för kontakter och hur mycket man har hemma... Så jag tycker det är väldigt prisvärt trim... MVH Mikael Rang |
|
| okej de lät bra en liten fråga bara hur mycke efekt får man ut av de då? | |
|
Ja, säg att du laddar 0.5 - 0.6 så kanske du kan få ut i runda slängar 250 cirkus? Mvh uffe |
|
| okej men nu är jag säker jätte jobbig men håller de att plocka ut 250 hk ur en 325:a? | |
|
Håller gör det... Min 325:a håller ihop ännu iaf :-) Tror du får lägga på lite då Rang fått ett mkt bra pris på allt + att det förutsätter att du gör allt själv. |
|
|
3325, Om man ska vara lite realist och förutsätter att du inte är "världsbäst" på att meka (en turbokonvertering kräver ju trots allt sin man!), så är det inte realistiskt att du får någon märkbar effekthöjning alls för dina 5000:-. Satsa pengarna på ett juste sportavgassystem och en rejäl service, så kommer bilen att må bättre och åtminstone låte som om den går snabbare :-) Räkna med 1000:- per extra hästkraft du får ur motorn med konventionell (sugmotor-)trimning. Blir billigare att bygga turbo men då krävs som sagt lite know-how samt att du måste bygga tillbaks bilen till originalutförande inför varje besiktning. Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
| Krävs det ingen Know how för och sugtrimma då Kalle? Service gör man väl antingen man har turbo eller inte, det lär ju knappast ge några hästar iaf. Självklart behöver du inte vara ngn mekaniker för att turbokonvertera och självklart kommer han att märka av effektökningen om han så laddar 0.2kg. för 5000kr kommer du långt med turbo om du söker runt lite på forumet och frågar runt lite så du inte köper på dig fel grejor. Lycka till!! | |
|
Jag är ingen erfaren mekare... Hade en 740 turbo innan men det va ju inte så mycket mekande med den så detta är mitt första "projekt"... Har ju t.ex.inte kunskaper i att svetsa men jag har en kompis som turbokonventerar också å han kan svetsa å det så han gör ju svetsningen åt mej... Är säkert något jag har glömt i kostnadsberäkningarna... Jag har ju bara en 320 å jag siktar på å ladda iallafall 0,5 bar å hoppas då får ut runt 180 hk... =) Men jag längtar tills jag får ut min... borde inte dröja allt för länge... =) MVH Mikael Rang |
|
|
Såg ju nu att wuffee hade skrvit i denna tråden... Det är han som ska hjälpa mej med svetsning å även göra adaptern...=) Hans bil kommer nog gå fint när han väl får ut den...=) hehe |
|
|
Har gjort en snygg billig konvertering och det gick loss på 7500:- inkl avgas, dump, laddtrycksmätare, siliconslangar, olja in och ut med kopplingar och allt annat som behövs.. då har jag fått mkt saker billigare också. kolla länken nedan... Länk |
|
|
Blev du nöjd med bilen då danragn? Ser ju skitfrän ut! håller på att sugtrimmar en 325.... dyrt :( men jag tar en grej i taget... hoppas landa runt 200 glada pållar... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.