AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
5.586

1-serie ägare vad hade ni innan?

Sida 3 av 3
Coupén: Kul att höra! Funderar stärkt på en 130 jag med.. kanskje til våren! Hur er accelerationen och motorljud jämfört med din förra 330Ci? Klarar 130i 100km/h på 2. växel?
Coupén
Kongen: På håret..., varvtalsbegränsningen slår precis till när 100 passeras. Har inte velat utröna exakt vilken hastighet/varvtal då bilen är under "inkörning" ytterligare några mil. Acceleration är klart bättre än 330Ci. Motorljudet är också "bättre" utan att bli töntigt.
JF
118
JFR
F10 M5 -12
F11 525dAM -11
Kalla mig traditionalist, men inte skulle jag byta min E46 mot en 1-serie. Aldrig i livet. Ni som trivs med era ettor har säkert annan smak.

Någon klok motorjournalist lär - när Bangles E60 - kom ha sagt att "skit, nu gäller det att köpa några E46or som räcker livet ut". Klokt sagt.

Tre liter är en sympatisk volym.
Do
382
DonAmir
X1 23d E84 -11 Vermillion Rot
Nja ingen slår mig om mitt byte
Från
Volvo 244 -80
till
min lilla E87a
Do
382
DonAmir
X1 23d E84 -11 Vermillion Rot
nja 130i E87 har 265 hk
330Ci E46 har 231 hk

alltså borde 130i har bättre prestanda
sp
251
speedy68
118i-06 sparkling grafit
Har ägt 2 E46 or och av min erfarenhet så är ETTAN bättre...
de hade jag strul hela tiden o de va i verkstan hela tiden och jag orkade inte med dem längre , så jag köpte en Opel , som var helt okej som bil ..
hade turbo o gick bra.. Men ettan är den bästa jag ägt o den ångrar jag inte att jag köpte...
Coupén
Ärligt talat, jag hade lite ångest innan jag bytte min 330Ci -02 mot 130i -06, men så här i efterhand kan jag bara säga ha, ha, haa! E46 är jättefin visst, men den har inte en chans nånstans jfrt med 130i som jag har nu, varken prestandamässigt eller i övrigt. Med tanke på all snö som faller just nu så är jag ännu mer nöjd med bytet, 130 går som en raket genom snödrivorna, det gjorde inte E46.... :-) Designmässigt så börjar det väl också bli lite pizzavarning på gamla E46. De nya modellerna är klart fräschare, vad man nu än tycker om Bangle.
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Coupén:
Kul att du är nöjd med ditt byte! Har enbart provat 116 som lånebil och tyckte att den var hyffsat kul att köra. Min ända anmärkning är att inredningen inte känndes lika fin som i min E46 men det kanske är bättre i 130? Det var lite plastig känsla på något sätt. Måste absolut ut till BMW och känna på den någon dag, för jag skulle lätt kunna tänka mig en 1-serie den dagen barnvagnen inte skall med överallt.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.