|
|
|
|---|---|
| tja håller på o bygga turbo, vad är enklast att gör med olje retur? orkar inte lyfta motorn o borra hål ??+ | |
|
du blir nog så illa tvungen..... i´m not driving too fast... ...i´m just flying too low! |
|
|
Jag förde in olja i urtappningspluggen.. Dock kan du får du stå ut med lite oljelukt vid fullt pådrag om turbon är dålig.... Funkar fint för mig.. Länk |
|
|
Danragn: Såg att du har Lmm precis innan insuget... Går det trycka luft genom den??? MVH Mikael Rang |
|
|
Rang: Dom säger väl att klaffen och det går sönder om man laddar mer än 0,7..? ja de funkar. Men jag förstår verkligen inte varför man bygger så!! För mig helt obegripligt. Danragn: Vadå räkna med lite oljelukt alla turbo som är slitna får man ju räkna med att dom läcker igenom lite. Jag har returen i olje pluggens hål och en genomskinlig slang och nivån stiger inte överhuvudtaget vid fyllt oljetryck de tränger sig igenom den nivån som står i sumpen står ju givetvis i slangen det vill säga en liten bit upp i slangen. Folk säger nej den ska ha själv rinning de funkar inte. Men de funkar bra dessutom har de självrinning ner till den nivån som de står i slangen de blir ju aldrig så hög nivå så de stannar i turbon. Dessutom sitter de så orginal på Vw Turbo Diesel Pickup.. Min läcker inte igenom någon olja alls iallafall. /Jeppe |
|
| fan va gött... ska prova det direkt... | |
| Men ha en genom skinlig slang och kolla så att nivån inte stiger i slangen. | |
|
Jag har banne mej inte hittat nåt ställe som har så man kan ansluta oljan till oljepluggshålet.... Är ju fel gängor... Har hittat så man kan ta olja från oljetrycksgivaren... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.