|
|
|
|---|---|
|
Hej! Hur har ni löst problemet att montera elfläkt mellan kylaren och motorn på era bilar med M30? Jag vill ta bort den mekaniska fläkten och montera en tryckande 10" elfläkt - som redan är inhandlad - på samma ställe, i plastkåpans öppning. Då kommer den att suga genom kylaren. Jag tänkte göra någon konstruktion som är lätt att demontera mellan balkarna. Eller finns det kanske något smartare sätt? Plastkåpan bör dock vara kvar. Är det någon som har bild på sin installation av elfläkt på sin E24, E28 eller annan BMW med M30? ___ Gör det med stil eller gör ingenting. | |
|
Är det ingen som vill dela med sig av sina idéer? (: ___ Gör det med stil eller gör ingenting. |
|
|
En tryckande fläkt är konstruerad för att monteras framför kylaren annars hamnar själva elmotorn mot kylaren. Vilket i normalfallet är ganska opraktiskt. Det vanligaste lösningen när det universal elfläktar är det monteras dikt an mot kylaren mha tex buntband genom kylarelement. Vill du montera elfläkten i plastkåpan så går det säkert ordna mha några L-formade järn. tex som dessa Länk |
|
|
gasa, om fläkten går att montera tryckande bakom kylaren beror självfallet på utformningen. Men det har jag redan tänkt på. ;) Buntband genom kylarelementet känns inte bra på min nya kylare. Jag får nog ställa mig i garaget och kapa till några snygga järn. Om någon vill dela med sig av sina lösningar - var inte blyga. (: ___ Gör det med stil eller gör ingenting. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.