|
|
|
|---|---|
| tjenna ska sätta igång bilen nu, satte på gammla plåtfälgar från min gammla 520 -88 dom gick ju på men tyckte inte dom passade ritkigt på något vis men bultarna gick in, nån som vet tänkte så fall besikta med dessa fälgar på, lite rädd att sommar däcken e lite slitna inget kul få ombesktning för tänkte köra med sommardäcken 1 sommar till. | |
|
Det är fel offset på fälgarna, de breddar spårvidden för mycket. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| men det måste ju gå besikta med dom va? alla hål passa bra | |
|
De är inte lagliga, de breddar spårvidden ca 40 mm. Tillåten spårviddsförändring är +/-15 mm. Men varför vill man köra ytterligare en sommar på utslitna däck - är det värt att riskera livet på sig själv och andra? Lägg pengarna på nya däck istället för plasttrim! Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Känns extremt dumsnålt att försöka köra sommardäck ner eller under lagligt mönsterdjup på 1,6mm! Vid ca 3mm mönsterdjup skrotar jag mina sommardäck, för då har de för dåliga våtegenskaper (dessutom brukar de vara rätt bullriga vid så lite mönsterdjup)! Vinterdäcken skrotar jag innan de slitits ner till 5mm mönsterdjup! Fälgarna som du nämner är som sagt inte lagliga eller lämpliga till din bil pga spårviddsförändringen! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| dom är bara slitna på ena sidan för hjulinställning ej ha gjorts annars är dom som nya, | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.