|
|
|
|---|---|
|
Jag har hittat en 330Ci -02 som jag är intresserad av att köpa, klädslen i den är Alcantra i antracitgrå färg. Jag har inga erfarenheter av sån klädsel och bilen står i Tyskland så jag tänkte höra med er vad ni har för erfarenheter/synpunkter på den klädslen??? | |
|
Inga egna erferenheter, men snyggt är det. Fredrik M |
|
| Jag misstänker att alcantara inte är lika halt som skinn, vilket kan vara en fördel vid inspirerad körning. | |
| BTW, BMW-handlarna har ofta en tavla med prover på olika klädslar, lacker m m. Åk dit och kolla om där finns just den klädselkod som ditt tilltänkta exemplar har. | |
parolof |
Kallas ibland för "fuskmocka", men mera hållbart än äkta mocka. |
|
Har alcantara i M5:an. Otroligt slitstarkt, syns inget slitage efter 10 år och 15.000 mil trots skålade sportstolar. Man sitter stadigare i stolen jmfrt med skinn. |
|
|
Det är ju syntetiskt "mocka" så fuskmocka är väl inte helt snett? Kan hålla med BjörnB, otroligt slitstarkt! Hade det i min e36 M3 -95, syndes knappt att bilen då var 8 år gammal. Sitter bra i det gör man också! I LIKE! Mvh, /Wille |
|
parolof |
Har M3 inredning i min, man sitter som guten:-) |
SpineKracker |
Håller med tidigare skribenter, bra i kurvorna. Bättre än skinn. E30, för att man vill. |
|
Hej, jag är på väg att köpa en bil med just alcantra inredning. Förarstolen (sportstol E46 -01) är sliten vid vänster främre ryggstöd samt vid vänster lårstöd. Någon som vet det kostar att klä om? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.