|
|
|
|---|---|
marw |
som topic lyder? Mvh, Marw |
|
55 i profil är för mkt, ska vara antingen 40 eller 45. Annars kan det ta i skärmarna. Mvh Jan. |
|
marw |
Förlåt. Däcket i fråga är 255/45/ZR18. Mvh, Martin |
| Smalare däck fram eller? | |
marw |
Hejsan. Nej jag var lite förrvirad nu under måndags morgonen. Däcken överallt är 255/45/ZR18. Mvh, Martin |
|
De har för stor rullomkrets! Det skiljer nästan 7 % mot 265/35/18, som är en av originaldimensionerna på E39ans tillbehörsfälgar. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
marw |
Vad göra då?? Slänga nästa nya däck?? Kommer det bli helt åt skogen med dessa hjul???? Mvh, Martin |
|
Menar du att du köpt däck på vinst och förlust, utan att veta om de passar på din bil? Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
marw |
Nej. Jag har fått dom |
marw |
Vad jag har hört kan man göra en avvikelse upp till 5%. Vad är risken med att göra en avvikelse på 6-7% i detta fall???? Mvh, Martin |
|
+-5% gäller bara bilar som inte är helbilsgodkända, vilket din bil är! Om du monterar dessa däck, finns det risk för att de tar i någonstans samt att du får en missvisning på både hastighetsmätare och tripp-/km-mätare. Mitt förslag är att du försöker byta dem mot några som passar, eller säljer dem och köper lämpligare däck. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.