|
|
|
|---|---|
|
Hej , jag har sökt på forumet och hittade några med samma probelm, men ingen verkar veta riktigt vad det kan vara... Det är så att i låga farter så knakar de högt höger fram. Det gjorde inte det tidigare i somras kan jag tillägga. Några ideer? Jag har monterat ett fjäderbensstag och tänkte att de kanske inte gör att fjäderbenet på högersidan sitter fast rikitgt...men det verkar göra det för muttarna är åtdragna till max. tacksam för svar då bilen skall besiktigas snart! ///JOhan | |
| det knakade på min e34 förut oxå men sen jag bytte krängningshämmarstagen och bägge styrlederna(alla 4 lederna + stagen dom sitter på) är det borta. | |
|
Det knakar/knarrar på min M535:a också. Men detta förekommer bara vid vänstersvängar i mycket låga farter och stora rattslag. Jag tror att det beror på något med styrväxeln eller länkarmen. tvätta, tvätta, tvätta.... |
|
| Hade samma problem på min fd M5 E34, Lämnade in den på verkstad och deras "gamla BMW räv" fick leta bra länge innan han hittade felet. Kommer inte ihåg exakt vad det var, men något i chassiet satt löst | |
|
Min E28 knarrade vid rattutlag (även stillastående), efter jag bytte ena pendelstaget till krängningshämmaren försvann det. Den har också knarrat vid fjädring, efter byte av casterstagbussningar försvann även detta. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Tja...Min M535:a knarrar vid rattutslag om den får stå "torrt" ett tag eller under heta sommardagar.. På min vagn är det pendelstagen till krängningshämmaren som knarrar,brukar hjälpa med lite CRC i leden under det spruckna(numera) gummidamaskerna. Billiga och lätta att byta om man störs allt för mycket av knarrandet och inte orkar smörja då och då....Kostar väl i runda slängar dryga "tvåhundringen" stycket och byts normalt lätt av svärmor också :) Dessa stag brukar också ha en tendens att bli glappa vilket medför ett visst "klonkande" vid körning över "potthål". Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.