|
|
|
|---|---|
|
Hej jag undrar om det är ett måste att ta bort insuget för att byta en startmotor på en 325:a 93:a. Känns jävligt sunkigt att betala BMW 1445:-(exkl delar) för byte av en startmotor som sitter med två eller tre bultar, då jag har en ny startmotor redan. Är det någon som gjort det själv och har tips så tar jag gärna emot dem. /kristofer | |
|
Undrar också vilket sätt som är lättast (eller kanske enda?) att byta startmotor i en 325 E36 -92. Är det underifrån som gäller? Någon som vet? Får isåfall väldigt gärna dela med sig. |
|
parolof |
står lite på den här llänken ang. kopplingsbyte, verkar vara eländigt på bilar med 6:or Länk "If your starter has non-threaded holes, then you need to place a wrench on the nuts that are on the opposite side of the bolts. This can be a near impossible task on the six cylinder cars. In order to reach these nuts, you will need to remove the six-cylinder intake manifold, which is a huge project in itself. I will be writing an article on this in the near future, so never fear. If you have a 318, the good news is that it is possible to squeeze your hand down into the engine compartment and reach those nuts." |
|
vad kostar en start motor om man köper den via bmw och låter dem göra jobbet att byta? Mvh |
|
|
Man måste inte ta bort insuget för att byta startmotor. Du behöver bara 2-3 förlängare och en bra dos med tålamod. Den bulten som sitter längst fram är ju inga problem. Den vänstra av bultarna längst bak tar du enklast framifrån med förlängare. För att få bort den innersta krävs nu tålamodet. Du får ta hylsan över startmotorn och hålla/lägga den på startamotorn, sen får du med förlängarna försöka sikta mellan alla slangar och rör tills du kommer fram, sen är det bara att skruva. Betänk att dom sitter med bult och mutter, så du får ha en nyckel och hålla emot med på insidan. Hoppas det löser sig för dig. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.