AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.406

imorgon börjar våren: när reggar ni på?

Sida 1 av 2
Som sagt: enligt SMHI ska det vara runt 10 grader i Stockholm imorgon och en bit över det till påsk senare i veckan. Det börjar klia i gasfoten nu. Vårgar man ta ut bilen redan i påsk?

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
Z-träff 1 MAJ - Brostugan-Stockholm

su
47
supercharger
530 Touring -03
den är redan påställd !

Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Jag ställer nog på 1 april. Som det ser ut nu är det fortfarande alldeles för mycket salt på gatorna, och smältvatten rinner lite varstans :/ Har besiktning 4 april så tills dess borde det mesta ha hunnit smälta bort!

/Masten

"En Z-träff utan Masten är som en fest utan OLW"
Ja, vi får hoppas att det smälter bort snabbt! =) Jag vill e.g. inte ta ut min förrän de har sopat bort allt grus, men det lär ju ta 100år. I slutet av Maj kanske de har sopat bort allt. suck... Vet någon vilka det e som bestämmer när gruset tas bort. De är ju så jäkla snabba med att välla ut tusentals ton, och inte alls villiga att städa upp efter sig. Det blir ju en massa stenskott och för det andra så är det ju livsfarligt då det blir så jäkla halt.

Har ju bokat rekond för M3an nu i April så vi får hoppas att våren kommer snabbt! =) Kan tänka mig att ta ut henne när allt har smällt bort och det har ösregnat några dagar så allt salt spolas bort!

Mvh Tobias
Får tillbaka mitt körkort 13 april, så därefter blir det för min del ;)
rsarits
Alltid påställd, Z:n går prcis lika bra på vintern som på sommaren.
Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
Ställer inte av min bil, kör den inte när det är vinterväglag och salt ute. Har iofs bara tagit ut den ur garaget 3 ggr sen november så i efterhand kunde jag lika gärna ställt av den.

/// Viktor

Mer mos till folket
Visa användare
227
oooo_quattro
520xDT -16
Fredagen den 1.a april får det bli!
Har service bokad den 4.e så då får det allt vara fint väder.

LÄNGTAR!!!!!!!!
eF
900
eFx
520d Touring -09
De blir nog när gruset försvinner.

/eFx
www.z4.se
Ro
93
Rob_Z3
Z3 Roadster 2.8 -00
Ska besiktiga min 28:e April, håller mig nog till dess.

//Rob
tar min 1 aprill för sissta får jag ej har kvar bilen i garaget! men vi får se vad jag ska göra ska bli intressant å se hur mycket snä det finns kvar. Först tänkte jag om man ska ha kvar den ända tills 31 maj för att slippa allt grus men va f*n då hinner jag ju knappt andvända bilen.. för sedan är det 30sept och då åker den in igen..

Nä.. nu tar jag ut den i april mitten eller precis i början.
(Beslutsångest)
(Hjälp)

"Snabbt ska de gå,, annars får de´va"
Do
190
Dorfmeister
BMW 320dxdrive touring msport 2021
Påställd och klar sedan 5 dagar!!
Står på gården i väntan på mindre is/plusgrader!
Skall nog ta och sladda lite i morgon med sommardäcken!
Påställd sedan 4 mars. Dock bara körd när det har varit hyfsat torrt. Däremellan brukas fortfarande den rostiga vinterbilen
Visa användare
142
luis
BMW M5
its on now!! körde ida !! fast tog det rätt lungt litar inte på vägarna ännu!! men vilken kvalitets känsla!! en bil o va stolt över

Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
på FREDAG :) :)
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Jag var ute och luftade Z:an i dag. Äntligen !
Tyvärr är hela bilen täckt av ett tjockt lager damm efter att ha varit instängd i garaget hela vintern, men det är ju bara att ringa så kommer Masten med tvättsvamp och putstrasa :)
14/4 blir det i år, lagom till Värmlandsträffen 2 dagar senare.

Mvh Stephan

BoZton Grodan
Det lär dröja någon vecka till.
Det ska bytas lite däck & besigtigas först, men viktigast av allt är nog att vägarna blir rena från vinterns grus & skit så man slipper bli blästrad .....
-Seeen är det vår*

// BoZton
Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
Körde en liten runda på en 3-4 mil igår med Z:an :D . Helt torrt 10-12 plusgrader, likväl var den helt grå av vägdamm och salt när den kom hem. Ska putsa och försöka tygla mig så den får stå i garaget ett par veckor till...

/// Viktor

Mer mos till folket
Zi
10
Zidane
Z 3, 2.8, -97
1 april. Var ute i garaget idag startade backade ut Z:an och lät 6:an spinna, underbart
Rullade ut den igår & har tillbringat dagen med att putsa och tvätta. Man har nästan glömt hur kul det är..

Däremot försökte jag ladda batteriet, med resultat att laddaren bara slår av & tickar. Batteriet visar bara på behov av laddning, inte att det är slut för gott. Några tips till en elektriker med tummen mitt i handen?

M Coupe
"it´s a lot like nothing else"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.