|
|
|
|---|---|
yttryck |
Hej ! checkkontrollampan för låg oljenivå i motorn börjar lysa trots att den faktiska oljenivån är mitt emellan max och min värdet på oljestickan. Undrar ifall det skulle hjälpa att rengöra givarkontakten. men vart sitter den, nere vid oljetråget eller ? mvh Igor |
risto |
Hej den sitter på vänster sida om motorn nere vid oljetråget hadde samma fel men det va bara kontackten som gått i sär nere vid tråget . |
yttryck |
Okej ! tack för svaret men för att klargöra vad vänster är för dig så menar du då när du står framför bilen så ligger kontakten på vänster sida på motorn, d.v.s på samma sida där oljefiltret sitter. jag har noterat en kontakt precis snett ner åt vänster från oljafiltrets placering, är det den du menar ? /igor |
risto |
vänster i bilens färdriktning den sitte riallafall där på min 320i touring -88 |
| kontakten som sitter ved oljefilteret er oljetrykksbryteren (den som tenner oljelampen). oljenivåkontakten sitter på høyre side av motoren når du står foran bilen, skrudd i bunnpanna. det er en flottør, sikkert den som er defekt. | |
risto |
höger om du står framför bilen vänster om du tittar i bilens färdriktning |
| Den kontakten som sitter en bit nedanför oljefiltret då? Är det för oljetryck, eller? | |
risto |
ja den andra på motsatt sida av motor är oljetryck |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.