|
|
|
|---|---|
|
Hej alla.. Måste idag bestämma mig om jag ska beställa fälgar så vill jag gärna höra med er, hur e det egentligen med 18x10 tum breda bak på z3 coupe,måste man kapa inneskärmar eller nåt annat... Cao alla.... | |
|
Det beror ju lite på hur mycket fälgen bygger. Men jag kan inte tänka mig att det är något problem. Kör själv med 12" breda fälgar bak. Fredrik M |
|
|
det är just det jag har bak. Det är precis på gränsen med 265 däck men det gick igenom u.a. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! Z-träff 1 MAJ - Brostugan-Stockholm |
|
|
11tum bak är max om du vill att fälgarna ska gå innaför. Så du kan sänka och inte åka jeep stuket. "Luft ska man ha i däcken inte i hjulhuset"/Ryssen |
|
|
Kör sänkt med 12" hjul, inga problem. Gick fritt även med fjädern i bottenläge. Men bilen var allt annat än kul att köra så den åkte upp 4 cm bak och 3 fram från max sänkt. Jag hade 255'or på bak vid förra besiktningen, inga problem. Gick upp till 265'or efter att ha frågat besiktningsmannen. Hoppas jag får samma kille detta året... Fredrik M |
|
|
Ja. Det beror ju på hur mycket man sänker. Men jag har 11 tum på och det är tajt både in mot fjäderbenet och skärmkant. Då är min sänkt. Så 12 tum tycker jag ser svårt att få in innanför skärmkant. Men som sagt det beror ju på hur mcket man sänker. I teorin/praktiken så går det säkert att köra med 15 tum breda fälgar men de kommer att sticka ut utanför bilen. "Luft ska man ha i däcken inte i hjulhuset"/Ryssen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.