AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.601

M5 e34 dorr och skärm lister fråga?

Det är så att dorr och skärmkanterlister (det som finns i mitten) håller på att rammla av, jag har läst att den bästa sättet är att ta bort dem inifrån dorren och skärmkanter men jag undrar eftersom mina håller på att rammla av, och jag tänker inte återanvända om det skulle gå bara att dra bort dem så att man slipper skruva bort dorrsidor och inneskärkanter. Hur är själva fäste inne?? är det skruva eller bara ett plugg som man trycker i???

M.V.H
maurixt
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
menar du den list som är ca 2 cm bred och som sitter mitt på dörren? den lossar man inte på inneifrån, utan det är bara att dra loss med handen...

___
Vanliga fel på E34: Länk
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Är det dessa du menar som sitter på dörrens mitt?
Länk

___
Jag det är det som sitter på dorrens mitt. och som fortsätter en liten bytt i framskärkanter (2 lister). alltså från framdorens mitt (långa list) + skärkanten list (liten list). Ska jag bara dra ut dem???

MVH

Mauricio
De e bara att "sprätta bort" dem har ja för mig,kanske va de som så att de satt skruvade i ena änden med en genomgående skruv,minns faktiskt inte men detta ser man ju lätt(gäller dörrlisterna, övriga är bara "snäppta" om ja minns rätt)..De sitter med "plastfästen" som är snäppta i listen så att säg. Problemet är att har man väl tagit bort de en gång blir de aldrig riktigt raka igen,i vart fall är det min åsikt.Den lilla biten på bakskärmen sitter ungefär på samma sätt!Själva fästena sitter säkrade med en "plast-sprint".
Att köpa nya lister runt om är inte så dyrt,runt 1200kr tror jag att ja gav...

MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
jag bytte en på förardörren förra veckan och det kostade 180 kr. clipsen kostar 2kr/st så det blir inte många kronor.

Min hade lossnat i ena kanten, därför jag skulle byta ut dem, så jag tog tag i kanten och drog loss listen.

___
Då ska jag också göra det samma drag bort skiten... Dawwe jag menade framskärmarna!!!!!

Ska köpa nya problemet är att jag måste lackera om dem i bilen färg eftersom det var så från början!!!

MVH
Mauricio

Mauricio
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
har du en bild på det?

har aldrig sett en E34 med lackerade mitt lister innan... iaf så har jag inte lagt märke till.

___
Det är inte original från fabriken men när jag köpte bilen var dem lackade, tycker att det blir mycket finare faktisk med lackade lister än svarta...

Här finns en bild om du kan se någon skilnad...

Länk

Mauricio
Maurixt: Min bil e nästan identisk med din:-).Har oxå lackade lister/handtag runt om, riktigt "cleant" faktiskt speciellt på mörka bilar...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.