|
|
|
|---|---|
|
I dag gick bromspedalen i botten, ca 150 km/h och hård inbromsning, som tur var hände det på isbanan, och det hände inte mer än att jag hamnade långt ute i snön !! Det var länsgående röret som gått av. Jag har bytt alla rör utom just det, det såg fint ut hela vägen, men ca en dm av det döljs av skumgummi isolering där det svänger upp i motor rummet, bakom isoleringen var röret helt sönder rostat. På bilden är isoleringen borta. Länk Peta bort isoleringen och kolla på era bilar för säkerhets skull. | |
| OBS!! Länken går till hela tråden, skrolla ner en bit så hittar ni bilden. | |
|
SKönt att det gick bra för dig! Tyvärr ett ganska vanligt fel på E30, och det längsgående röret är ju som bekant inte roligt att byta... Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Nej det var ett mindre helsike vid bromskraftsfördelaren i motor rummet, baktill har jag tidigare flyttat T-korset lite mer lättåtkommligt. Annars hade jag nog inte vart klar än. | |
|
Jag håller på och ska byta det röret och resten bak,det var så rostigt så det var ingenting kvar och skruva lös rören med. har sågat ner dom bakre fästena som sitter jävligast till och tänker flytta t korset mer lättåtkomligt..... hur kommer man åt och skruva bort där röret går upp i motorrummet? Vad säger SBP om att man drar bromsrör och sånt på annat sätt än original? Mvh Andreas |
|
| Ett tips när det gäller dom bakre rör/slang fästena i karossen är att ta bort baksätet, leta fram punktsvetsarna (sitter under asfaltsmatta) och borra ur dom. Sen kan man montera nya rör/slangar på dom löst, håll upp dom där dom satt och kila en träkloss mellan den och bakvagnsbalken, sen in i bilen och punkta fast dom med svetsen, har man ingen svets går det att förborra fästena och dra fast dom med plåtskruv. | |
|
aha! ett bra tips, men nu har jag sågat ner dom och tänker sätta dom på nått mer åtkomligt ställe,jag kan inte fatta hur man kan montera nått så där från fabrik men det finns säkert en baktanke att folk inte ska byta dom själv utan lämna in på verkstad för att få dom bytt... är det nån som vet nått om vad bilprovningen säger om man drar om rören och monterar om fästena? Mvh Andreas |
|
|
Bostedt: Så länge rören sitter fast ordentligt, inte kan ta i något annat, eller sitter så till att de riskerar att fastna i något du kör över kan du dra dom som du vill... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Jesperado:det låter bra det, då är det bara ut och skruva då.... Tack för svar!! Mvh Andreas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.