|
|
|
|---|---|
|
jag tänkte göra hål i hatthyllan för 6*9;or men det gick ju inte så vidare bra....skärde i tyget först och det gick bra men under det var det fullt med plåt...så ska det väll inte vara? en annan sak går det inte ta bort hatthyllan och ryggstödet i en bmw 320 im 1989:a 2 dörrars? det skulle underlätta för mig. tacksam för svar. | |
Robsarve |
Det skall vara plåt där. Det är en bärande del av karossen, och torsionsfjädrarna till baköluckan går där, så kapa med försiktighet. Går utmärkt att ta ut både ryggstöd och hatthylla i en E30, men det var tio år sen sist så jag kommer inte ihåg exakt hur man gör. Har dock för mig att ryggdynan kommer oom man sliter i kanterna. |
|
Om jag inte minns alldeles fel, sitter det två skruvar längst ner i ytterkant på ryggstödet. Först måste dynan lossas genom att ta tag i framkant och rycka. Det var dock 15 år sedan jag höll på med detta, så jag kan minnas fel. Det ska vara plåt där, då det är en bärande del av karossen. Det finns färdiga bulor för högtalare, kollade du inte det innan du skar sönder tyget i hatthyllan? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Robsarve tack för upplysningen om bärande del av karossen och fjädrarna..ska ta det försiktigt...tack erikw visst tittade jag det men djupet i "bulorna" var för kort... ska testa att dra ut ryggstödet får se vad som händer:P ----------------------------- NYBÖRJARE |
|
|
"Robsarve" Vet du hur det är i E36:an? Ska göra ett hål så att basen spelar genom hatthyllan. Det är väl inga problem om man tar bort lite "tunnplåt"? Ska nartuligtvis göra en hatthylla i MDF och klä med svart vinyl. MVH |
|
Robsarve |
Den är bärande i alla BMW-sedaner, men om man håller sig till ytor som är någorlunda plana så är det normalt inga problem. Annars föredrar jag bandpass i E36, plocka ur orginalburken bak så får du plats med båda port från lådan och 4" om du vill ha det bak. Då slipper du bygga ny hatthylla och ökar inte vägbullret. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.