AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.341

ang vatten i oljan!

Visa användare
98
Exidus
735 ia 87á
Där är vatten i oljan lite vit skum på oljelocket, motorn bytades och vad jag tror så har där bara blivit påfyllt med ny olja direkt alltså man har nog inte skjölt ut motorn, kan där varit fukt inne i motorn iochmed att den stått på skroten innan, bilen dricker inget vatten där e samma nivå som innan, tacksam för alla svar. nån som bor i malmö och skulle kunna ta sig en titt som kan lite mer om detta?????

mvh pidda

E32:Länk
94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Här har vi en tråd om det: Länk

//Magnus

Visa användare
98
Exidus
735 ia 87á
tack, men länken funka ej. skulle då vilja kopiera tråden och skicka till mig, :)

bmw,m3
Är de bara lite vit skum på oljelocket?

eller har du även de på oljestickan?

lite vitt skum på oljelocket är bara normalt.

Mvh

ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Har du kört mycket korta sträckor?
Visa användare
98
Exidus
735 ia 87á
jag har haft bilen avställd sen i sommras jag köpte den som ett renovering projekt och har bytt motorn från en 535.a 90.a som hade gått 18-20000 mil så den har inte rullat mycket sen jag fixa motorn, har nästan bara flyttat den i snitt 1-2 ggr i veckan samt kört ibland en lite längre runda. hade lite vitt på oljelocket efter nån månad, jag vet att där blir lite kondens i motorn, men det har kommit lite på oljestickan nu, men oljan är inte oboyaktig utan klar och fin, på oljestickan kommer det längst upp men bara lite. hoppas på kondens!!!!

mvh pidda

Visa användare
98
Exidus
735 ia 87á
sak tillägga att vattnet inte luktar avgas utan endast glykol har även smakat(vad gör man inte för sin BMW :P......)

om du inte har komp i kylarvattnet och oljan är klar och fin så skulle inte jag oroa mig...hade massa vitt/grått klegg på insidan av e30ins oljelock men det försvann efter någon vecka, detta hände när det var lite kallare...dock har jag kassa ventiltätningar men inte fan ville det försvinna :) :)

MVH
Johan K
Visa användare
98
Exidus
735 ia 87á
finns det nån i malmö som skulle kunna kolla på bilen 5 min????

Visa användare
98
Exidus
735 ia 87á
ingen som har nån ide om det är körd toppl.packn. eller nåt annat??

Visa användare
136
glidarn e30
535I-91(e34)
Enklaste sättet e nog att byta olja och se om det blir bättre, bör bli det eftersom bilen inte dricker nått vatten! hade en e30 med Sk "grädde" men den drack mkt den(spräckt topppackning x2)
BMW4ever

Mvh glidarn e30
94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Drar den inget vatten så testa bara att byta oljan och torka bort så mycket gegga som möjligt. Se sedan till att göra några körningar på ett par mil iaf så motorn får en chans att vädra ut vattenångan. Det kan lösa problemet tills man återgår till korta körningar.

//Magnus

Visa användare
98
Exidus
735 ia 87á
tack för alla svar o tips

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.