AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
641

Högtalare fram till en ny stereo ?

St
184
Stefan735I
525 IAT -03
118i -13
Har en 735 I -89 som de som haft den tidigare har kopplat om i kablaget för de bytte stereo i den, men de hade kopplat fel + på - osv så det klippte hela tiden när man höjde så jag har helt enkelt kopplat ur det helt och satt i ett steg och 6x9" bak men skulle vilja utnyttja fram systemet, diskant, bas och mellan register hur kan man göra det på enklast vis ? alltså direkt till stereon utan att gå via det inbyggda som är bak i bilen.Stereon är ju ändå på 4x50w + 3 rca utgångar.
please jag älskar hatt ha rent ljud och ett balanserat.

Stefan
Visa användare
98
Exidus
735 ia 87á
den förstäkaren som sitter där bak e även ett delningsfilter till alla högtalare, så du måste fixa kondisar till diskanterna och till alla andra fram högtalare annars sprängs dem, ta loss ditt slutsteg därbak öppna o kolla själv, man kan ju to bort slutdteget o sätta ihop dem två kontakterna så blir det bara att det går bak sen fram men då måste du fixa delningsfilter till framsystemet själv...

E32:Länk
St
184
Stefan735I
525 IAT -03
118i -13
Ok tack för tipset :) då har man lite att pilla med i helgen.

Stefan
94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Är man sugen på lite riktigt pysslande slaktar man steget där bak och återanvänder filterna som sitter i det. Det gjorde jag och det funkar utmärkt. Kretskortet med filter gömde jag ovanför handskfacket.

//Magnus
St
184
Stefan735I
525 IAT -03
118i -13
Ok ! tål att tänkas på eftersom jag ändå har dödat orginal steget. :)

Stefan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.