|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder. Själva tror jag att E36:or ligger överst på listan beland BMW'n. Nåväl, låt se, vad tycker ni? ------ Länk Länk | |
| Jag skulle säga e34 tds kostar inte någonting att köpa och man man för inge när man säljer. | |
| Ordblind | |
|
Det är förmodligen E36 precis som du själv säger. Det finns över lag väldigt mycket importerat skit till i Sverige när det gäller BMW. Dock är inte import något som behöver vara negativt. Många importbilar är mycket finare än dom som levet hela sitt liv i Svea rike. Tyska bilar brukar ofta ha lite mer utrustning också. Till skillnad från svensksålda snikbilar:o) /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
| E36 & E39 | |
| E34 och E36. E32 och E38. E39 är på god väg.... | |
| E36 | |
|
E36, tyvärr. Jag jobbar i Malmö och där ser man ju hur många förstörda exemplar som helst. Enda fördelen är väl att det höjer entusiastkänslan på de totalt orörda och välskötta exemplaren. /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Olof: Så sant....det har jag aldrig tänkt på... The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
|
Bagarn// Samma här;) Andersson_CSI// Visst, jag tycker också som dig beträffande importbilar, men min poäng var vilken BMW-modell har importerats mest till Sverige och det är E36 modellen skulle jag tro. De finns överallt, snart finns det mer E36:or än Volvo's i Sverige. ------ Länk Länk |
|
|
Grodan: Förstår din poäng, sorry om jag gled ifrån ämnet lite. Håller med dig Olof om känslan med orginalbilar i fint skick. Personligen vänder jag aldrig på huvudet efter sönderstylade E36or och annat som många mindre vetande jämnåriga gör:) /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
(Tyvärr) samtliga modeller sedan slutet av 80-talet, undantaget M3 E30, 8-serien, Alpina-modeller och E60 (än)... = Känner inte, som någon uttryckt innan, att det inger en exklusiv känsla att äga BMW längre - däremot kan man ju göra det för att det är en bra bil, helt enkelt! Intressant frågeställning. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det som förvånar mig mest är ju att det importeras "gamla" E36 fortfarande finns flera stycken risiga ex med W på rullande i närområdet. ///MVH Hasso Länk |
|
Den ända gången jag jag möter någon med samma bil är det min kompis, annars så får man sitta och hoppa i soffan när reklamen med killen som håller upp en 3.0csi, när tjejen byter däck. "Att styla en Volvo är som att sminka en gris" |
|
| Man ser otroligt många gamla BMW som har importerats nyligen. Anledningen torde vara att många skojare har detta som födkrok. Ekobrottsmyndigheten och Skatteverket har i flera år hållit på med utredningar om personer som yrkesmässigt importerar bilar utan att betala skatt. Till detta kommer problemet med skruvade mätare. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.