AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.084

Vilka BMW modeller anser ni som Sönder importerade

Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Som rubriken lyder. Själva tror jag att E36:or ligger överst på listan beland BMW'n.

Nåväl, låt se, vad tycker ni?

------
Länk
Länk
Jag skulle säga e34 tds kostar inte någonting att köpa och man man för inge när man säljer.
Ordblind
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Det är förmodligen E36 precis som du själv säger. Det finns över lag väldigt mycket importerat skit till i Sverige när det gäller BMW.

Dock är inte import något som behöver vara negativt. Många importbilar är mycket finare än dom som levet hela sitt liv i Svea rike. Tyska bilar brukar ofta ha lite mer utrustning också. Till skillnad från svensksålda snikbilar:o)

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
ch
15
chkan
520i touring -92
E36 & E39
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
E34 och E36. E32 och E38. E39 är på god väg....
Sa
90
Samid
318i -89
E36
E36, tyvärr. Jag jobbar i Malmö och där ser man ju hur många förstörda exemplar som helst. Enda fördelen är väl att det höjer entusiastkänslan på de totalt orörda och välskötta exemplaren.

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Olof: Så sant....det har jag aldrig tänkt på...

The Seven Series...Cause I ride with pride!
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Bagarn//

Samma här;)

Andersson_CSI//

Visst, jag tycker också som dig beträffande importbilar, men min poäng var vilken BMW-modell har importerats mest till Sverige och det är E36 modellen skulle jag tro. De finns överallt, snart finns det mer E36:or än Volvo's i Sverige.

------
Länk
Länk
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Grodan:
Förstår din poäng, sorry om jag gled ifrån ämnet lite.

Håller med dig Olof om känslan med orginalbilar i fint skick. Personligen vänder jag aldrig på huvudet efter sönderstylade E36or och annat som många mindre vetande jämnåriga gör:)

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
(Tyvärr) samtliga modeller sedan slutet av 80-talet, undantaget M3 E30, 8-serien, Alpina-modeller och E60 (än)...
= Känner inte, som någon uttryckt innan, att det inger en exklusiv känsla att äga BMW längre - däremot kan man ju göra det för att det är en bra bil, helt enkelt!

Intressant frågeställning.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Det som förvånar mig mest är ju att det importeras "gamla" E36 fortfarande finns flera stycken risiga ex med W på rullande i närområdet.

///MVH Hasso
Länk
3.
20
3.0csi
Bmw 3.0 csi -73
Den ända gången jag jag möter någon med samma bil är det min kompis, annars så får man sitta och hoppa i soffan när reklamen med killen som håller upp en 3.0csi, när tjejen byter däck.

"Att styla en Volvo är som att sminka en gris"
Man ser otroligt många gamla BMW som har importerats nyligen. Anledningen torde vara att många skojare har detta som födkrok. Ekobrottsmyndigheten och Skatteverket har i flera år hållit på med utredningar om personer som yrkesmässigt importerar bilar utan att betala skatt. Till detta kommer problemet med skruvade mätare.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.