AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
619

Var sätter jag i simkortet?

ca
25
careidas
750Ia -95
Hej,
Har en bmw 7serie, kortläsaren är trasig under telefonen men man ska tydligen kunna sätta det i enheten som sitter i skuffen, men var ska det sitta?
Någon som har en bra bild på det?

PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Hej!

Kolla din mail!

Mvh. Patric
Min E38
Länk
BMWCS #4598
ca
25
careidas
750Ia -95
Tack patric. hittade den nästan direkt, bara det att någon har varit där tidigare och satt enheten upp och ner.
Men nu när jag slagit in pin-koden och den har hitta nätet (comviq) så blinkar den röda lampan efter 5 sek (cirkel med streck över) .
Och när man försöker ringa så blir det bara 3 snabba signaler ungefär som upptaget.ton. sen bryts det. det går ej heller att ringa till telefonen.
Någon som vet felet?

ca
25
careidas
750Ia -95
Jaha. nu har jag lyckats ändra språk till svenska och kommit fram till att man ska välja en operatör, har även gjort det. men lik förbaskat så bryter telefonen och den vill fortfarande att man ska välja en operatör trots att det står comviq i displayen??!
Allt ser helt ok ut ända tills man ska försöka ringa. 3snabba signaler och sedan blinkar den röda cirkeln och den vill att man ska välja en operatör.

Någon som har nå tips? någon...

PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Det kan inte vara det berömda volt problemet. Kolla här : Länk Länk

Mvh. Patric
Min E38
Länk
BMWCS #4598
ca
25
careidas
750Ia -95
Problemet löst och det visade sig att antennen inte satt som den skulle??! Ingen kontakt med metalltråden som går in i antennfästet
Hade liksom ingen signalstyrka. hehe!

Ett bra tips att kolla om det krånglar för någon annan!
Ett annat bra tips till andra är också att ställa in svenska på telefonen.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.