|
|
|
|---|---|
|
Jag tycker att när jag startar bilen och står på tomgång och trycker lite på gasen och vid typ 1500 rpm så vibrerar det lite i bilen. Nån som vet vad de kan vara. Är det något alvarligt fel. Tacksam för svar MVH No Turbo shit - Just real power | |
|
Min kärra vibrerar också lite på tongång, men bara när den är kall... små små vibrationer... jag tycker mig känna att hela bilen "svajar" lite. Vet ej var detta kan vara. Klart är att jag skall byta bussningarna i bakvagnen eftersom bilen vibrerar en hel del i hastigheter runt 100 km/h, det skakar i sätterna. Om detta har samband med de små vibrationerna vid tongång och kall motor har jag svårt att tänka mig, men man vet ju aldrig. /m2 |
|
|
hej. Har exakt samma problem, jag känner även att om jag åker med varvtal kring 1500 så vibrerar det lite, måste växla mellan sportläge osv för att gå runte de kritiska varvtalet. Jag bytte tändstiften för en tid sedan, tändstiften badade i olja efter det så gick den bra men nu har det börjat igen och även fast jag bytt ventilkåpspackning samt gjort rent blir jag inte av med det denna gång. |
|
|
Hej m2 , Jag har samma problem .Att bilen vibrerar vid tongång ,endast när den är kall.När jag har fått upp värmen i motorn så försviner skakningarna. Har inga problem när jag kör den . Vad kan det vara tror du ??? MVH jossi |
|
|
Tja! Jag vet faktiskt inte, min vibrerar betydligt mindre på sommaren än på vintern. Virationerna finns där även om växeln (D) ligger ur. Jag tycker att det borde ha med motorns upphängning att göra. Meddela om du finner en lösning. /m2 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.