|
|
|
|---|---|
|
Då jag har en automat arbetar inte högerarmen så värst mycket. Skulle vara nice om man kunde eftermontera ett armstöd. Finns detta att få tag i, dvs fanns det som tillval när bilen var ny (bildelsdatabasen ger besked om det går att söka på men ingen har det tillgängligt)? Om det finns, går det att eftermontera och hur gör man i så fall? Henke B | |
|
Hej henrik, de finns här: Länk (€ 194,54) vad jag har hört så passar armstöden från e36 med 325 touring B(r)u(k)sbilen |
|
| Jag har precis det i min 318! Avundsjuk...=)? Köpt det hos BMW för 100 år sen och det tillhör nog topp 3 bland mina bästa investeringar! Det ska i och för sig monteras med mugghållarna bakåt (för baksätes passagerare) men jag har monterat mitt framåt, perfekt till cola muggen från McD! Även om jag har manuell vxl så tycker inte jag att det stör, möjligen om man har det framskjutet så går det inte snabbt att handbromsa, men det gör väl knappt Du på Din automatare...? Jag har t.o.m min gamla telefon monterad under armstödet i kassettfacksgropen. Kolla det på BMW först, tror inte de är så dyra... | |
|
Jag e Avis Christian, e de inte jobbigt om du skall växla snabbt ? jag e riktigt sugen på en men tycker 2000 är för mkt 325 touring |
|
| Niet, den är inte i vägen för växelspaken, bara möjligen lite för handbromsen. Man skjuter ju den fram och tillbaka, så den blir inte i vägen. Har Du kollat om den kostar så mycket på BMW? Kolla eBay i tyskland, där finns ju nästan allt... | |
|
kan du inte lägga upp en bild hur de ser ut ? |
|
|
Mycket avundsjuk! Den på Schmiedmann verkar vara bra men dyr! Men det verkar vara värt det. Ska kolla med BMW. Bakvä'nd montering verkar vara smart! Än så länge med arm i luften! Henke B |
|
Lundqvisten |
Det går även att montera orig gavel armstödet från E34 till E30. skruvas i från sidan av gaveln till stolen, ej helt säker på att det går till E30 standardstolar, passar dock till sportstolarna. brukar endast kosta ca 3-500:- för två styck, är dessutom fällbara. |
Lundqvisten |
Till salu armstöd E30: Länk |
| Henke B2 och M536, ni har fått fästingar på ryggen=) (som mail kallas i mina kretsar...) | |
|
tack för bilderna. e fortfarande lite skeptisk så inte så bra ut som jag trodde.. Fin telefon =) e de orginal eller ? inkopplad ? riktigt retro stuk |
|
Nöjd E30 ägare |
Hallå, det är jag som har amstödet till salu som Lundqvisten länkar till. Jag som fick för mig att det var någon som skulle kunna tänka sig att vilja mintera in armstöd i sin E30. Köpte det själv för att använda det, men med mina Sparco stolar monterade lite lägre ner än original så når jag nästan inte upp till armstödet:) Men det passar bra till original stolar. Mina entusiastbilar: Länk |
| M536: Ang. min gamla fina Ericsson Hotline 450 så: Nej, den är inte original... Åkte i -91 Inkopplad? Nja, får väl ansluta lite ström och byta antenn först, men den ska funka...=) men det blir inte mycket ringt på den när det kostar 12.94/min att ringa på den..!! Men den funkar ÖVERALLT, så därför får den hänga med, äter inte bröd där den är. Själva stationen ligger under passagerarstolen tillsammans med blackboxen till nya GSM-handsfreen. I normalfall tänker man inte på armstödet, det är sällan man han stolen bortskjuten och sätter en kamerablixt direkt på armstödet. Men jag garanterar, det är inget jag vill vara utan... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.