AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
5.197

Nya 325 = SLÖ!

Sida 1 av 3
Njuren
Provkörde 325an idag i Lund och blev rejält besviken på både motorljud och prestanda resten var bra.Styrningen var otroligt skön i kurvor och svängar.Tyckte att den var lite stötigare än e46:an jag anlände i.Fin bil men den har dock inte lika robust känsla som E46 tyvärr. Varför motorljud och prestanda var en besvikelse visade sig sen efter en runda runt bilen.Det var en 320:a..... påpekade det för säljaren men tydligen sket han ett stort stycke i det. Sugna på sälja var de inte heller....Min familje-medlem såg idag för sörsta gången X3:an och hade i princip köpt den på fläcken om det inte vatt för de nonchalanta säljarna. dåligt Theanders!

BMW - i nöd och lust?
SpineKracker
Hörde du inte skillnad på en fyra och en sexa?? =)

E30, för att man vill.

Mer GO än SHOW är mitt motto.
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Komforten maskerar prestandan så väl som BMW vill att den ska göra. Man ska kunna köra 230 på autobahn utan att det ska kännas dramatiskt. Därför.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Är synd att 3-serien är påväg mer åt komforthållet än åt körglädjen,är ju de som är meningen med 3-serien...

Är ju därför de finns en 5-serie,och 7-serie såklart,som komforten ska vara högt prioriterad i.
Men i 3-serien ska absoult inte vara så...
gu
3.191
gunnare
X3 35d -15
i3 120Ah -20 (hustruns)
1500 -63
Z3M Roadster -97
F750GS -19
R1200GS -16
R90S -74
701 Enduro -18
CRF250L -14
HVA M24 -46
K1 -90
Jo,
den nya 2-litersfyram på 150 hk (sitter i både 120i och 320i E90) är väl ungefär det träigaste i motorväg BMW har åstadkommit.
Jag kan däremot försäkra dig att 325i E90 inte är det minsta slö, den nya Valvetronic-sexan är en pärla både i 2,5- och 3-litersutförande!
Att säljaren hos Theanders var ointresserad av att sälja kanske delvis kan förklaras av att han inte har några bilar att sälja - i stort sett hela årets tilldelning av E90 är såld, beställer du en nu får du vänta till september-oktober nån gång och då är det årsmodell -06 som gäller.... (i den mån det finns årsmodeller, det är ju officiellt borttaget sen några år).

/// Gunnar E.

/// Gunnar E.
Förstår inte vad ni pratar om. Har provkört i förra veckan.
Bilen går mycket bra, och chassit är helt utsökt!
Min E36 kändes grymt slö efter provturen...

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Får dock hålla med om att Theanders inte vet vad service är.

/// Olof

Länk
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Körde en sväng med en 325iA på jobbet och tycker inte heller den kan klassas som slö, pigg och fin och motorn låter riktigt gott. Bra vägkänsla och sportstolarna kan man hitta en bra sittställning i...

Och 320:in tycker jag räcker till gott och väl, synd att det är en fyra bara. Hade varit gött med 6-cylindrigt bröl när man gassar.
Jag har inte provkört nya 3-serien så jag kan inte uttala mig om bilen som sådan. Men jag har en liten fundering kring inlägget. Om någon inte gillar motorljud eller prestanda kan väl inte försäljaren göra mycket åt det. Jag har själv handlat bil hos Theanders och är nöjd med både bemötande och service.
Ra
385
Rammstein
523 e39 '99 Biarritzblå met
Jag tyckte den 320 jag hittills har kört hade en helt enorm känsla, minst lika gedigen (men man kan ju bli lurad av att bilen är sprak ny).

Det jag tyckte särskilt mycket om är att de har lyckats få körkänslan att påminna väldigt mycket om e46 men skruvat lite till på det.
da
1.997
danielb
I4 M50 -24
Observera också att det krävs några hundramil i inkörning innan alla hästar är på plats i motorn. Körde en 320 som hade gått 11km den kändes lite trött, men ska prova igen när den blivit inkörd ute på BMW.
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Tog mig tillfälle att prova den nya 325:an häromdagen. Och den var i mitt tycke allt annat än slö. Min erfarenhet av andra 3-serier är inte så stor men det var väldigt kul att köra. Den aktiva styrningen var lite lurig i början men sen man vant sig var det hur bra som helst.

Sen provade jag en 535d med M-paket. OJOJOJOJ Märktes inte alls att det var en diesel. Säljaren fick nästan släpa mig ur bilen, ville inte lämna ifrån mig den.

Fransosen
Jörgen L: Det är du nog ganska ensam om att tycka.
Jag har bara möts av okunnighet samt i viss mån fördommar i den säljhallen.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
wendtan: Om det bara hade varit jag som hade blivit bra bemött hos Theanders hade företaget gått i konkurs för länge sen. Jag är inte så stor kund att jag ensam står för förtagets vinst.
Det är faktiskt märkligt att de öht finns kvar. Varenda person jag talat med som varit där har funnit bemötandet uruselt. Gissar på många företagskunder.

/// Olof

Länk
Jörgen: Ja vad som håller företaget vid liv kan man verkligen undra. Service avdelningen har dock blivit bättre.
Jag vågar säga att ALLA i min umgängeskrets som kör Bmw har exakt samma uppfattning som jag.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Var på bilsalongen idag och testade en 320, och kan bara säga att nya trean är helskön. Undebar växellåda, chassit är kanon, vilken balans i bilen! Man lider inte på att det är en 4:a, men ljudet av en 6:a hade nog inte skadat.

Mycket snyggare i verkligheten än på bild liksom de flesta nyare BMW-bilar.

Möjligtvis lite tveksam till det allmänna kvalitetsintrycket invändigt, trots att jag inte direkt kan peka på något som är dåligt.

Positivt att farthållaren återigen är på en spak på gammalt hederligt bmw-vis, trevligare än rattkanpparna, synd att den är på "fel" sida bara.

Väntar med spänning på touringen!
Provade en 320d på Lindholms Bil i lördags. Har i stort sett bara positivt att säga om bilen. Oerhört väldesignad och välbyggd inredning och superskön att köra! Blev väldigt förtjust i tvålitersdieseln som var riktigt snärtig med ett riktigt maffigt mellanregister och växellådan (manuell) var alldeles föredömlig.

Bara småsaker att gnälla på:

¤Fjädringskomforten, i viss mån. Provbilen hade standardchassi (och 17" v-däck) men kändes trots det överraskande stötig. Skulle tro att det är just däckdimensionen som är boven.

¤En annan småsak att klaga på var det högljudda dieselknattret på tomgång/lågvarv, t ex Peugeot 407HDI går mycket tystare.

Och som sagt - E90 är sju resor snyggare i verkligheten än på bild. Ser riktigt maffig ut!

//Chrille
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Verkar som folk inte läser tidigare inlägg innan det svaras. Ok, namnet på tråden heter ju NYA 325 = SLÖ men poängen var ju att Njuren trodde att det var en 325 medan det i själva verket var en 320. Han påstår allså inte att 325:an är slö eftersom han inte fick köra den...

320 är säkert en trevlig bil men när man förväntar sig en 6:a med 218hk så känns den nog lite mesig...

Sällar mig också till den grupp som är totalt oförstående till att Theanders kan överleva. Jag har gett dom ett par chanser men aldrig ett försök att visa någon form av servicekänsla.

___
BMWCS #5157
Programmer:

Upptäckte det efter att jag postat mitt inlägg. Jag som trodde jag skulle komma undan. Men icke :)

/// Olof

Länk
Er
151
Eric86
Bmw Ci ("min")
Bmw 120dM -07 (min mors)
Var ute och provkörde både x3 2,0d och nya 325ia E90 idag, 325:an väckte ett enormt vill ha begär, trodde inte att man kunde hitta en roligare standardbil än 325/330 E46, men där fick ja. helt underbar ink. aktiva styrningen!! Kan däremot inte förstå hur man kan påstå att i-drive är svårt att förstå sig på...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.