AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
807

330i 2003, kolla miltal i nyckel? Bästa BMW-site i Tyskland?

Någon sa att med en viss utrustning så kan man kolla miltalet som lagras i bilens nyckel.
Gäller det för en 330i 2003?
Det hade varit intressant att kolla detta när jag köper bilen på en BMW-firma i Tyskland nästa vecka. Jag tänkte att ngn ändrat mätaren så är det inte säkert att de kunnat ändra eller vetat om att det också lagras i nyckeln.
Jag skulle vilja lyssna lite om detta på en bra BMW-site i Tyskland. Kan ni rekommendera någon?

Hälsningar

Anders
Nu har jag letat ett tag efter en stor BMW-site i Tyskland.
Jag har inte hittat en enda som verkar vara nåt. De verkar ha en massa lokala klubbar, men de har ju inga hemsidor som är nåt att ha, vad jag har sett hitintills.
Är det verkligen så illa i BMWns hemland?
Det står att Autopower är skandinaviens största oberoende site.
Jag undrar om det inte är Europas största.
Ja, finns det någon bättre någonstans?

Hälsningar

Anders
bmw320cab
Vad är det du vill göra.? Läsa av nycklarna så att den inte är justerad?

Det gör du på BMW så ser dom det annars har du div oseriösa firmor i tyskland som kan hjälpa dig med det.

Eller är det så att du vill ändra den och vill komma i kontakt med sådana firmor i tyskland.? sök på eniro.se i såfall..
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Köper du din bil hos en auktoriserad BMW-återförsäljare i Tyskland så skulle jag säga att risken att bilen är skruvad är minimal.

Köper du bilen hos en mindre bilhandlare så ökar risken något och köper du din bil nyimporterad på Blocket i Sverige så är risken ganska stor.

___
BMWCS #5157
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.