|
|
|
|---|---|
|
Hej! Funderar på det här med säkerheten på Z3´an, vad säger ni? De jag har kollat på har inga säkerhetsbågar, vilket bara det känns sådär, sen är det ju trots allt en ganska liten bil också. Hur är det med sidokrocksskydd? Som ni märker är jag lite fundersam när det gäller säkerheten, kommer köra den på vintern också, och kör rätt mycket, därför funderar jag på ASC-T, antisladd systemet. Har hittat några 96´or, men kan det vara anledning nog att leta efter 97´or istället bara för att få med ASC-T? Började med det 1997 vad jag vet. Eller gör det ingen större skillnad? Hur fungerar det egentligen? Har fått för mig att den färg som kallas Montrealblå är ganska ovanlig? Kan ju ha fel, men om så är fallet, kan det vara så att man får problem den dagen man råkat ut för något som behöver lackas på en icke märkesverkstad, svårt för dem att ta fram just den färgen? Men hos BMW kan det väl inte vara några problem? Tacksam för kommentarer - mvh David | |
|
Oroa dig inte för krocksäkerheten. Bilen är trots allt utvändigt lika stor som en bil i golfklassen, och borde ha minst lika bra säkerhet som en dylik. Man tror ofta att bilen är mindre än den är pga den minimala sittbrunnen. Men kolla hur lång huven är..... Man sitter nästan på bakaxeln och kör!!! (skitkul när man sladdar förresten ;-) ) ASC+T är bara ett antispinnsystem och det har du ju s a s redan inbyggt i foten/hjärnan...... (förhoppningsvis) |
|
David Hermansson |
Dom flesta lackverkstäder kan mix fram alla olika culörer. så bry dig inte om det. När jag läste detta som du skrev om Montrealblå så tänkte jag att denna kille vet inget om lack. Mercedes åker man, Bmw kör man! |
|
jamenvisst - har ingen vidare koll på lack - lite därför jag frågade kan man kanske tro Har polare som har dåliga erfarenheter när det gäller att lacka mindre delar av bilen hos ickemärkesverkstäder. T.ex någon som haft en `strandardröd´ ( inte metallic) Audi som det inte blev snyggt på, färgen var nära men inte till 100%... Kanske hade han extrem otur då, men har hört flera liknande grejer från polare, därför tänkte jag att det kanske skulle vara ännu större problem för lackverkstäder att få fram en ovanligare färg. |
|
|
Det finns för övrigt minst 27 montrealblå Z3:or i det här landet så särskilt ovanlig kulör är det inte! /Masten "En Z-träff utan Masten är som en fest utan OLW" |
|
| min 2,8 var montrealblå,,, väldigt elegant faktiskt | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.