|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har en fråga om bmw orginallarm bmw e34 1991, alla dörrar handskfack och bakluckans alla givare till larmet funkar men ej mikrobrytaren under huven, jag har mätt upp mikrobrytaren och den är hel, jag har tittat lite i kopplingsschemat och då går huvensbrytare via obc, jag frågar därför larm indikatorn blinkar 10 sekunder efter inkoppling och då är någon del av larmet ejkorrekt, någon som har något tips. | |
|
Hoppas detta kan vara till någon hjälp Det är inte så att motorhuven inte trycker ner brytan????alt Testa att böja upp fjärden lite bara !!!!!! Eller så får du följa kabel och se så det inte är avbrott på slingan, Testa också att ohmkontrollera direkt på slingan där den går in i larmboxen Värdena ska vara 0ohm när motorhuven är stängd och oändligt när den är uppen Länk |
|
|
Men Varken orginal radion eller motorhuven reagerar om man larmar, alla andra brytare funkar dörrarr bagage och baksäte handskfack tändningslås. Vart sitter larmboxen, under baksätet? Jag har mätt på kablarna vid brytaren under huven om man mäter mellan kablarna och chassi så är det kontakt skall det vara så, det är också kontakt om man mäter mellan kablarna. Är det någon som har ett komplett kopplingsschema till orginal larmet? |
|
|
Varken orginal radion eller motorhuven reagerar om man larmar, alla andra brytare funkar dörrarr bagage och baksäte handskfack tändningslås. Vart sitter larmboxen, under baksätet? Jag har mätt på kablarna vid brytaren under huven om man mäter mellan kablarna och chassi så är det kontakt skall det vara så, det är också kontakt om man mäter mellan kablarna. Är det någon som har ett komplett kopplingsschema till orginal larmet? |
|
|
Hej Är det ingen som har ett kopplingsschema över orginallarmet på e34. Andreas |
|
|
Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Detta kopplingsschema har jag tittat på, det stämmer ej pga det är med startspärr. Andreas |
|
|
bmw alpina b10: Stämmer att elschemat är för nytt. Kolla här istället, Länk Kolla på lite olika årsmodeller och E34:or, omfattningen skiljer. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Jag har lösr problemet. | |
| Grattis att du har löst problemet men vad var det felet? | |
|
Ja, vad var det? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Huvensbrytare är seriekopplad med stereons larm, och för att stereons larm ska aktiveras måste stereons kablage vara anslutet + att den måste tryckas in till givaren som sitter under instrumentbrädan, det var denna givare som var trasig, när den var trasig aktiveras ej huvens brytare pga den kommer senare i kretsen. När man ska aktivera detta måste man slå in koden på färddatorn + att handskfacket skall vara låst. |
|
|
Tack för infon! På min E32 har jag samma problem, då vet jag var jag ska söka! Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Måste verkligen handsfacket vara låst? Det räcker väl md att det är stängt? Jag har då ingen brytare i låset pch inte har jag sätt det på ngn annan heller... *BAWORAK* |
|
| Nej Handsfacket behöver inte vara låst brytaren sitter innanför och känner av om det är stängt. | |
| SÅ om man sutter i & larmar & öppnar handsfacket så ska larmet gå!.. el.? om det nu inte gör de? har testat nämligen.. | |
| Du måste ha slagit in en kod på obc och larmat bilen för att det skall funka med handskfacket. | |
| men jag har bara den lilla färdatorn? kan man slå in en kod på den?? | |
|
Vad har du för nyckel, fällknivsnyckeln? Har du startspärr? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.