AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
986

bmw m5,, nånting att ha

ni
71
nickeberg
bmw m535i e28
en bmw m5 som gått över 20tusen mil är det någonting att ha,,
är det slitstarka grejer i m5an
La
193
Laguna
M5 3.8 -92b *general-ras*
Enligt mig är det ingen fara att köpa en M5:a som gått över 20k mil bara den är rätt servad osv... Min har gått över 24.000 mil nu och det har aldrig varit några bekymmer! :) Rätt servad bara så e det lugnt...

Det är riktigt slitstarka grejer i M5:an förövrigt oxå! :)

Jag har provat en M5 E34 som hade gått 28000 mil, den gick kanon men var tyvärr rostig...

M/Alpina-träff i Stockholm 1 maj Länk
Jag har provat en som hade gått 33.000mil och den gick som f*n. Det var en 3,6l.

Det är slitstarka grejer. Samtidigt tycker jag att 20.000mil verkar för många vara som en "optiskt gräns" att efter det börjar bilen vara slut. Jag är övertygad att så inte är fallet. En bil med 5.000mil kan vara "slut" samtidigt som en 20.000mil kan vara som "ny". Underhållet och användningen avgör.

Min M5 i svenska E39 M5 registret
Länk

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Min har gått 22.000 mil. Bra skött och servad, går kanonfint!

//Schnitzer

bayerischemotor tycker samma som dig. Men jag köper nästan heldre en som är körd 26.000mil än en som är körd 20.000mil. Eller på två av mina bilar jag har ägt så har alla små eller lite större fel kommit just vid dom intervallerna. Menar inga stora remonter men koppling, bussningar osv. Dom är rätt ofta utbytta vid 25.000mil. Skulle aldrig mera dömma ut en bil på grund av miltal eller ålder. Synar dem istället ordentligt och känner hur dom känns.
sj
813
sjoberg
Kia Stonic 1.0 T-GDi -20
BMW 340i Touring -18
Min har gått 23 500, går som tåget...

Sjöberg
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Jag tycker att det verkar lite skumt med de M5 E34 som har gått under 20.000 mil. De har ju några år på nacken och har de varit i trafik en del så har de troligen gått en del. Otroligt att det finns så många som har ca 15-16.000 mil på mätaren. Tror att det finns en hel del skruvade exemplar.

//Schnitzer

sj
813
sjoberg
Kia Stonic 1.0 T-GDi -20
BMW 340i Touring -18
Visst finns många som e skruvade, tror inte ett dugg på dom som "gått" 15-20 k mil som säljs till rena vrakpriser.
Många av dessa gick som tjänstebilar åtminstonde dom 3 första åren.
Och vips så är man uppe i minst 10 000 mil.

Dom som inte gick som tjänstebilar, rullade nog ändå. För dom personer som hade ca en halv miljon att lägga på en bil -90 gjorde det säkerligen för att kunna köra bra, snabbt, bekvämt m.m(listan kan göras hur lång som helst;o))
Och långt.

Sen finns ju en lite klick människor som har för mycket pengar, och köper nya dyra bilar för att använda lite då och då, men i de fallen är det vanligaste Porsche, Ferrari, m.m
Säger inte att det fanns inte funnits E34 M5 som blivit köpta,körda av den anledningen. Tror bara att det är väldigt ovanligt...

Har inte varit M5 ägare länge men min uppfattning e att bilarna är otroligt väl ihopskrvade, med blotta ögat är det nästintill omöjligt att avgöra om en bil gått 17 k mil eller 27 k mil.

Sjöberg
Funderar ofta själv över min bils mätarställning. Den står på ca 18000 mil, men karossen är i ganska dåligt skick, vilket gör att man kan misstänka skruvad mätare. Men å andra sidan, Jag har nyligen bytt massa saker i framvagnen, och till exempel dom gamla casterstagsbussningarna hade tillverkningsår 1989, vilket ju tyder på att dessa har suttit där sedan fabrik, och som jag förstått det har dessa inte särskilt lång livslängd, kanske MAX 18000?, men inte tex 28000 väl?, om vi säger att bilen skulle vara skruvad från det?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.