AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.123

Vinande bensinpump?

H.
16
H.Lind
318iS -88
Åkte i baksätet på min 318iS idag och noterade ett vinande ljud under baksätet. Är det bensinpumpen som låter så? Hur högt ska den normalt låta? Ljudet var inte jättehögt, men hördes ändå trots e30:ins väg och vindljud. Håller den på att ge upp?
CE
221
CETE
M3 Cab -03
325i -05
Hej. Har haft två bilar en e-30 325 och en e36 325 där pumpen har lagt av. Det satt Borsch pumpar i bägge bilarna. Känns som dom håller endast 15000 mil. På min nuvarande bil så har jag bytt bensinpump för att det kom ett vinande ljud ifrån den. Kolen i pumparna är för hård så att rotorn slits ner. Vill inte bli stående en gång till mitt i natten 80km hemifrån en helgdag....
Bp
316
Bpower
BMW 328 coupe 95
jag får också ett vinnande ljud i coupen det kommer ett litet "vinnande" ljud, låter ocskå som det kommer från högtalarna? vet inte. tacksam för svar.

Visa användare
84
325CSi
745i -02
Ett vinnande ljud? Hur låter det? ;-)
Bpower: du behöver nog ett avstörningsmotstånd till din stereo om det vin(n)ande ljudet ökar i frekvens med motorvarvet. Det är generatorn som stör...
parolof
rätta mej om jag har fel men kyls inte pumpen av att vara nedsänkt i bensinen i tanken, och kan skadas om man kör torrt eller med lite bensin i tanken. Därav oljudet
Bp
316
Bpower
BMW 328 coupe 95
vad gör man för att ta bort ljudet om det är generatorns fel?
parolof
köp och koppla in ett avstörningsmotstånd
Bp
316
Bpower
BMW 328 coupe 95
ok. När jag svänger fullt rattutslag åt vänster så (knack knack) emellanåt. är det nån drivaxel el knut som låter så?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.