AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.176

skulle vilja höra lite åsikter om min m-bil

halloj gott folk..tänkte bara berätta att ja e lycklig ägare till en m-bil nu..sålde golfen o köpte mej en redig maskin...svensksåld o 7000 mil på mätaren=)=)..skulle gärna vilja höra era åsikter om den och vad ja ska göra på den så den ser bättre ut..hade tänkt o bara tona rutorna svagt och sätta på andra bakljuse men INGA lexus.e de skabbigaste o ha på bmw tycker iaf jag och andra fälgar..tycker inte man ska styla en m-bil för mycket..ser bra ut orginal..förtör bara med en massa plast..
mvh
Länk
hampe m3
Gt/cab fälg, kw stälbart/hr stälbart, bytta ut buss kringlan till en momo race/champion kommer inte igåg vilken som e 320mm alt 350mm, o så nya lampor bak m vita blinkers, kanske.
o kanske ett ferrita system från kat

ratt- Länk
ratt-bak lampor- Länk

Men ingen toning ;)
hampe m3
Vicktigast av allt, grattis till en underbar vagn, hoppas du får muket kul m din ny inköpta m3 a
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Du ska inte göra någonting på den bilen förrutom byta ut framblinkersljusen till oranga orginal , allting annat vore att våldta den bilen. 100% orginal rockar stenhårt, speciellt på en gul m3:a!
Gemini__
Trevlig M3:a. Ser ut att vara i ett fint originalskick. Behåll den så tycker jag. Visst kan du komplettera med ex. ett Ferritasystem och vita blinkers bak. Men att byta ut ratten rekommenderas ej. Dels sjunker bilen i värde och sen är det mycket dumt att plocka bort airbagen.

Jag personligen tillhör dem som slänger en extra blick på en originalvagn än en sönderstylad dito.

Mvh:
Thomas
El
339
Elfrippo
M3 coupé -96
Håller med Gemini_. Byt till baklampor med vita blinkers. Byt absolut inte till originalblinkers fram dock. Den som tycker att orange är snyggt tillsammans med dakargult har ingen smak...

Behåll originalfälgarna och, det viktigaste av allt, våldta inte bilen med vinge och ögonlock!
Byt för Guds skull inte till någon annan "icke BMW-ratt" för då kommer hela atmosfären inne i kupén att bli förstörd!
Jag skulle personligen aldrig köpa en BMW med typ momo ratt, ögonlock, lexuslysen eller liknande, för det känns då som om bilen blivit våldtagen, och detta är någonting som man aldrig "ordentligt" kan återställa.
Så behåll den i originalskick (dock så är vita blinkers och andra BMW-originaldelar tillåtna), för det är det ända rätta!
hampe m3
smaken är ju som baken, själv skulle jag helre låta bilen stå än att rata denna hala, smala, stora ratt, i alla fall vid inspererande körning.

kan inte förstå hur bmw kunde montera in en så gräsligt ful o oskön ratt, men så fick dom också en del ris för just denna kringla.

Orange blinker skär sig ngt enorm till den dakar gula kulören, därimot e det helt ok på muegelot rot(fel stavat så det skricker).

Allt ja skrev ner kan mkt lätt återställas till orginal skick, en lätt sänkning på e36 pasar väldigt bra enligt mig då den ser litte hög ut specielt fram.

Det är ju inga Dan mobility eller micro grejer alt plast tjafs som ja pushar för.

det är väll muller röret man ska strunta i om nått i sådanafall.
Fin bil. Perfekt fär ut- och invändigt. Men håll den snälla original. Jag kan då köpa den när jag e gammal, miljonär och bilsamlare:)

Min M5 i svenska E39 M5 registret
Länk

Färg ska det stå.

Min M5 i svenska E39 M5 registret
Länk

tackar för kommentarerna om den=)
ne ögonlock o lexus o sånt trams kommer inte på denna vagnen..blir nog bara som ni säger..avgassystem.vita ljuse bak och sänkningsats.. och en svag toning..finns tyvärr inte så många m3.or i orginalskick i vårt avlånga land... så 100 papp för denna vagnen kan inte ha varit dyrt=)
mvh
Visa användare
758
bilfreak
Z3 Coupé
behåll den orginal.. det är min (100%) :-)

BMDoubleVMthree Din dröm - min vardag

Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Ang. rattbyte så tycker jag att en sån här M-ratt skulle passa finfint: Länk
Ett avgassystem från Eisenmann eller Kelleners kan också vara trevligt.

/Masten

"En Z-träff utan Masten är som en fest utan OLW"
Grattis till nya bilen verkar väldigt fräsch...

Skulle bli fint om du bytte till vita blinkers bak och tonade svagt svagt skulle bli grymmt snyggt en sänkning skulle sitta perfekt men jag tycker den är fin som den är : )
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.