|
|
|
|---|---|
|
Mina xenonljus lever sitt eget liv, var och besiktade bilen, självklart var de för lågt ställda just då, men det är bara att justera upp dem med en skruv! "fixar det i helgen tänkte man då" men va hände innan dess, jo helt plötsligt så de rätt igen, å nästa gång man åker så för lågt igen, Summa: Det räcker att stanna till, stänga av bilen, starta igen, så ligger de rätt igen?!!! Hmm, vad kan orsaka detta?? | |
Ras.mus |
I min bil så står de lågt när man startar bilen. efter man kört en liten bit hoppar de upp på rätt nivå. Det är liksom som om de känner av vilken höjd de ska stå i. Tror nog dom gör likadant när man står still och låter motorn gå en stund. En sorts automatisk höjdreglering mao.. Det är kanske denna som slutat fungera på din menar jag. |
|
som vanligt när det gäller felsökning på nyare bilar, först o främst läs av felminnet med dis.en. men det troligaste är att nivå sensorn har packat ihop, har för mig att den sitter bak kopplad till nån av länkarmarna med en liten ledad stång. du kan inte justera xenon ljus med att skruva på strålkastarna, det blir fel. detta görs av verkstad med dis vid service. eller på begäran. Det är krav på tillverkarna att ha atomatisk höjdjustering på xenonljus pga extremt hög ljusstyrka som kan leda till obehagligheter för den motande bilen om systemet är paj. har för mig att dom kollar detta på bilprovningen åxå. när du startar bilen ska lyst gå i botten för att sen justera in sig i angivet läge, tar kanske 2 sec. //T |
|
|
På min sitter nivågivaren där fram, hö sida. Jag tycker oxå mina står lågt.... |
|
|
Kom precis från Bmw: Svar: byte av bägge lampor, nivå: den funkar nu, hör av dig om den lägger av igen! Oki, I Will! Härligt när man får exakta svar! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.