|
|
|
|---|---|
Jirar |
Man har ju hört många skräckhistorier om airbagar som har utlösts fast dom varit urkopplade. Det jag undrar är om det finns nån här som låtit koppla ur airbagen eller nån som hört nåt annat som kan vara värt att veta. En annan konstig grej. BMW kopplar ur gratis men säger att man måste byta bälte för en kostnad av 1500 - 2000kr. Varför nån som vet? |
|
Jag har kopplat ur pass.airbag på både nuvarande bil och förra (528i-98) utan att behöva byta bälte. För 540:n fick jag betala 970:-, år 2001, och för 528:an tror jag det var under <500:-, år 1999(BMW/Solna i båda fallen). Ingen av airbagarna plockades ur fysiskt utan bortkopplades mjukvarumässigt och elektriskt. Om man plockar ur dem får man betala 500-800:- i årlig avgift för förvaring. |
|
Jirar |
Det här var också i solna ,konstigt att dom gör på olika sätt ,eller beror det kanske på vem man pratar med? |
| Byta bälte? kan det vara så att originalbältet är för kort för barnstol? har ej provat men det var en tanke som slog mig | |
|
Jag har en 92 och jag skulle nog säga att bältet är för kort när man har barnstol. Jag får precis i bältet om jag tar i. Babyskyddet är inte ovanligt stort utan snarrare något mindre. Lars |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.