|
|
|
|---|---|
|
Har just köpt en sänkningssats till min Z3 M. Ska sänka bilen 30 mm. Har även köpt spacers 20mm. Går detta? Någon som provat? originalfälgar... ///Peter | |
|
Bör inte vara några problem "Luft ska man ha i däcken inte i hjulhuset"/Ryssen |
|
| Det funkar men du kommer få snett slitage på däcken bak... | |
|
Slitaget blir inte snett om man gör en bakvangsinställning. Och med en sänkning på bara 30mm ska det inte vara några problem att få rätt. "Luft ska man ha i däcken inte i hjulhuset"/Ryssen |
|
|
Nepp det måste jag nog säga att det inte går. Z3 har en bakaxel som cambervinkeln (tyvärr) inte går att justera. Det innebär att hjulen kommer bli något kobenta vilket i sin tur leder till betydligt snabbare däckslitage än vanligt. DÄcken kommer slitas abnormalt på insidan av hjulen.... Z4 som har en ny upphängning går därmed att justera vad gäller camber.. |
|
|
...dessutom får du mycket stort slitage på hjullager och bussningar när du flyttar ut hjulen så mycket pga ökad hävstångseffekt! Vägegenskaperna lär också bli lidande, inte minst lär du få en mycket spårkänslig bil om du flyttar ut framhjulens centrumlinje med 20mm/hjul! Som lök på laxen är det inte lagligt att förändra spårvidden så mycket.... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Hade inte tänkt att flytta ut dom fram, bara bak. vad gäller: Som lök på laxen är det inte lagligt att förändra spårvidden så mycket.... -try to catch me if you can! :-) Går det att göra en bakvagnsinställning eller? mvh Peter |
|
| Jag ska prova detta efter jag besiktat bilen den 14:e. Nöter det alltför mycket så får man väll ta bort spacerplattorna. Men det är tydligen flera här som har dom på sina bilar. hur nöter däcken för er? | |
|
Skulle det se dumt ut att bara sänka fram (20-30mm)? eller får man ett raggar stuk då? Hur fungerar det med ställbara chassin = dyra ställer de också om vinkeln bak på bilen? Z3MPOWER |
|
|
z3mpower: det finns lösningar på allt =0) Länk Z MMM Coupe |
|
|
Öjebyn, jag struntar i vilket, men bli inte ledsen när/om försäkringsbolaget vägrar betala ut några pengar pga spacerplattorna om du kör i diket... ;o)) Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Anders: Har du provat dessa eller hört någon som gjort det? Z3MPOWER |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.