|
|
|
|---|---|
|
Hej. Köpte en M5:a för ett par veckor sedan o det är så att farthållaren inte vill gå till. Säljaren hade bytt koppling på bilen o sa att de eventuellt kunde vara någon sorts fjäder vid kopplingspedalen men jag vet inte. Är det någon här som har några ideer om vad det kan vara. | |
|
Det sitter brytare på kopplings- och broms-pedalrena, det kan vara de som inte vill vara med. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Tack, ska kolla detta så fort jag får tid | |
|
Det är oftast dessa brytare som Erikw säger. Min M5 i svenska E39 M5 registret Länk |
|
|
Ofta går de att laga, genom att gör rent dem inuti: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| har du taklucka på bilen? i så fall kan det vara styrboxen då det kommer in vatten i styrboxen om det är igensatt i dräneringsslangarna. Lätt att kolla, boxen sitter inanför högtalaren på förarsidan vid pedalerna. På min M5 touring var boxen helt vattenfylld. Det märktes inte att det kom in vatten i bilen och det var inte fuktigt någonstans i bilen. | |
| Hall112: Men om det kommer in vatten i boxen borde det väl bli kortis. Eller ar jag ute o cyklar. Har förövrigt inte hunnit kolla kontakterna vid pedalerna men ska väl gör det. Har jobbat som ett arsel senaste tiden. | |
|
på den M5 touringen jag hade så var felet när jag köppte bilen och farthållaren slog inte till. Har läst någon att annan här på forumet som varit ute för samma sak och det var den tråden som gjorde att jag kollade boxen och i den vad det ca 2-3 dl vatten Jag skulle kolla upp boxen i allafall då det bara tar 5min och det kan ju vara ganska så bra att veta att bilen inte tar in vatten då boxen UAC (automatisk luftomvandlare) sitter bredvid om din bil är utrustad med det. OBS! Jag märkte inget av att det kom in vatten i bilen och det var tort och fint runt boxarna så det kan vara så att vattnet funnits länge i boxen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.