|
|
|
|---|---|
|
Jag skulle behöva byta packboxen på växellådans utgående axel. För att göra det måste jag få bort flänsen som sitter på axeln och för att lyckas med det måste jag ha bort muttern som håller flänsen på plats. Frågan är då: Vad är det för storlek på muttern? Den sitter riktigt djup och trångt där inne så jag måste fixa en lång och smal hylsa i rätt storlek. Bilen det handlar om är min 735i -87 med manuell växellåda. Jag har gjort jobbet på en 325 -89 tidigare men där var det inte alls lika trångt runt muttern. Här känns det som att jag får köpa en hysla och sedan svarva den tunnare för att komma åt. //Magnus | |
|
Litet tillägg: Muttern det gäller är alltså del nummer 30 på denna bild Länk //Magnus |
|
|
Jag vet tyvärr inte dimensionen, när jag bytte på e23:an med autlåda så köpte jag biltemas långa krafthylsor som jag slipade ner med bandslip. Det kan ju även vara bra att ha ett verktyg att hålla flänsen medan man lossar och drar muttern. |
|
|
Kan möjligen denna länk ge en hint? det verkar vara 30mm. Länk Vixit, dum vixit, laetus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.