AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.294

olja i bakaxel..!

vågar jag ha denna olja i bakaxeln på M5an??....en hypoidolja LS en EP förstärkt olja med Limited slip tillsats!

hypoidolja LS
API GL-5
MIL-L 2105D
SAE 80w/90
var är alla oljeproffs....=))
kollar igen!
mk
105
mkall
530dA Touring-01
Tror inte att det är rätt olja. Har för mig att den jag köpte var typ 90-140. Ska kolla upp om en stund!

Mvh Mattias
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Oljan du skall/bör använda är Castrol SAF/XJ 75W140!

Jag skulle inte använda den oljan du frågade om, eftersom dess varmviskositet är relativt låg.

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
mk
105
mkall
530dA Touring-01
Har kollat upp min olja nu: Helsyntetisk Transmissionsolja SAE75w-140 LS Gearlube Vs 500 Helsyntetisk transmissionsolja för hypoid o kuggväxlar i bakaxlar utrustade med differentialbroms. Specad för BMW´s bakväxlar med Limited slip differentialer.

Det viktiga är inte vilket märke som står på flaskan/dunken, utan att det är rätt specar. Kör själv på Shell Helix Ultra Racing 10-60 i motorn. Mobil ATF 220 i vxl lådan. Anser absolut inte att det måste stå Castrol på förpackningen!

Mvh MAttias
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Märket är som sagt inte så viktigt, men det är lättast att få tag på Castrol-oljan eftersom den säljs av alla BMW-verkstäder och Mekonomen etc...

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
tackar så mycket....nästa fråga nu då...=)

hur mycket olja rymms det i bakaxeln på m5an? och hur rymms det i v-lådan?

mk
105
mkall
530dA Touring-01
Ca 1,9 l i slutvxl, ca 1,25 i vxl låda

Mvh Mattias
Passar på att fråga vilken olja det "ska" vara i lådan på en 3,6? Har sett att några rekommenderat nån "Redline", var köper man den i så fall?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.