AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
939

Entusiastförs 635

Hej ngn som har sin 6 serie entusiastförsäkrad? ska nämligen köpa en bil till så då känns det passande att entusiastförsäkra 635:an.. Så hur gör man/vad krävs?
Tack
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
En fundering... du är månne inte med i BMWCS eller liknande MHRF-ansluten förening, för då kan det gå att ta en försäkring genom dom. Men då måste bilen vara i originalskick och vårdas ömt. Bilen skall godkännas för att få försäkras, foton skall tas och skickas till MHRF (tror jag) osv.
Men det är sjukt billigt och är så för att det sker lite skador på de anslutna bilarna.

När jag nu sitter och skriver så kom jag på att en kompis har sin
-82:a entusiastförsäkrad, fast vilket bolag det är vet jag ej.
så det borde gå bra att entusiastförsäkra dem i alla fall.

Ring ditt bolag och kolla !

/Fredrik
mi
910
micke80
528i -86
520i -97
635CSi -83

BMW CS #3981
Varje exemplar bedöms individuellt, så är den i tillräckligt fint skick så borde det inte vara några problem. Just nu sitter jag endast ett par meter från ett exemplar som är entusiastförsäkrat och har så varit dom senaste tio åren, minst. Dock finns det ju lite andra regler (i alla fall när det gäller Länsförsäkringar), som t ex att du måste ha en bil till som bruksbil och att den ska vara föräkrad i samma bolag. Har du hus tror jag att du även måste ha din hemförsäkring hos dom. Och sen har vi ju även hela kitet med garage, brandsläckare, märkta rutor, dold strömbrytare osv...
haimaul
Förra ägaren till min hade den försäkrad hos Bilsport & MC. 500 mil per år, garage, bruksbil, startspärr och brandsläckare var huvudkraven, vill jag minnas. Ring dem, Länsförsäkringar och MHRF och kolla vad som gäller numera! Och kolla som sagt med BMWCS.

__
When in this charming car,
this charming man...
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

En 635 från -83 går säkert att entusiastförsäkra, bara den är i fint originalskick och du uppfyller de övriga kraven för entusiastförsäkring, se föregående talare.

Min E23 har jag hos Bilsport & MC och det var inga problem

Mats
BMW CS #5847
av
315
avn
635CSI -85
523i -96
Jag har min försäkrad hos Bilsport & MC Länk
Jag får köra 1000 mil per år. Det var inga problem att försäkra
bilen. Det var bara att skicka in en ansökan med foton på bilen.

/Anders
Tack så jätte mkt för informationen får bli att putsa upp älsklingen o ta några bilder nu då. Bilsport o mc var ett mkt bra förslag tack!
ma
150
maxxar
bmw 318. 87a
bmw 635 csi. 83a
bmw 2002-72a. banbil
tjena, köpte en 635 Csi 83a i veckan. jag ringde länsförsäkringar och sa att jag ville entusiastförsäkra bilen och det gick bra sa dom.. fick dock max köra 500 mil per år och man skulle ta 6 bilder från olika vinklar på bilen så dom kunde se vilket skick den var i. du måste fixa dåld strömbrytare till tändningen och brandsläckare åxå...
C3
34
C311
M6 -84

BMWCS #04660
När min M6 är klar så vill jag ha en entusiastförsäkring hos vilket bolag som helst utom if. Jag vill inte märka rutorna men resten är acceptabelt. Länsförsäkringar och Bilsport & MC har sagt nej. Jag är medlem i BMWCS. Vad göra?

Mvh
Thomas
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Har bara hört talas om entusiastförsäkringar hos LF och Bilsport.

Snacka med ansvarig på BMWCS och se om dom kan hjälpa dig.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.