|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Tjena! ja har en bmw 540 -97 steptronic. på den e det diffbroms. den ritar på båda bakhjulen med 255:or i torr asfalt.har fil på det om någon vill se. vet inte om det e orginal på den bilen. det spelar ingen roll om man e 5 man i bilen eller kör själv. den diffar ändå. vet inte om det ska va så? någon som vet om det e extra tillval? Ts. |
|
Paap Reeder |
... svea! .. hur blir det om du har ena hjulet på en grussträng ...eller snöig is samt det andra på torr asfalt?? (Lätt att prova nu i dessa dagar) MVH /// Paap R |
|
Är ganska säker på att jag jag hade spärr på min e34 525 -96. Körde mer eller mindre brett i ett år utan generande enhjulsspinn. På min gamla musse GT -00 så fungerade inte diffspärren riktigt under extrema skillnader som paap beskriver, däremot utmärkt på "homogent" underlag. |
|
kennie_535 |
en diff har man väll för att. När man svänger ska de ena hjulet snurra snabbare för att de ska vara mer komfortabelt det är som min kompis som har en vol,vo 760 tic och den hade diff och när han börna så snurra bara ena hjulet, cå han svätsa bak axeln och nu är de lättare att sladda och så men de e lite lustigt när man svänger kraftigt i lägre farter jag har själv en 535:a-89 som har diff broms den gör att om man står så att de ena hjulet han snurra lätt men endå rör sej inte bilen då överför den kraft till de andra hjulet. så när ja står och burnar (gjort två gånger korta stunder) så börjar de hjulet som har lätast att snurra men sen gör diff bromsen att de andra ska snurra också |
| hm okej där ser man , jag har hört att diffbroms på just E32 som är en tung vagn jämfört med E34 är otroligt bra, jag har själv aldrig några problem men en E32 lär kunna tugga sig fram överallt, E21an har faktisk en del problem på vintern trots bra mönster i däcken, vid 1-2dm oplogad väg kan det ibland behövas en knuff för att kunna komma iväg. | |
| ....paap reeder.. ja ska kolla så fort bilen e ihopsatt. det är en del kvar. ska testa med 19" när den e klar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.