|
|
|
|---|---|
| nåra tips?sökte men hittade bara tips på lyftpunkter bak. | |
|
Framvagnsbalken. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
balkarna! fram används framvagnsbalken, hittas lite bakom tråget (ej att förväxla med tråget :) ) och bak nyttjar man bakaxelbalken, original lyftpunkter ger jag inte mycket för :) MVH Johan K |
|
| Nä det var precis de därmed tråget jag tänkte på,fick nämligen tips om att jag kunde lyfta i det,men de kändes inte riktigt rätt | |
|
Lyft inte i tråget, vad du gör..... framvagnsbalken är däremot en utmärkt lyftpunkt, men använd träkloss eller 'jackpad' för att inte skada balken. (För undvikande av missförstånd: Det är den tvärgående balken under motorn.) Bak avråds från att lyfta i bakaxelbalken, eftersom den sitter gummiupphängd och gummibussningarna (silentblocken) inte är gjorda att ta upp kraft i den riktningen. Lyft istället under den vertikala bulten som håller just silentblocket, innanför tröskeln alldeles framför bakhjulet (det är det starkaste stället på hela bilen!). Ha en träkloss eller 'jackpad' emellan även här, så du inte skadar bulten. /// Gunnar E. |
|
| jätte b ra beskrivning gunnare.tack o bock | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.