|
|
|
|---|---|
marw |
Hejsan. Farsan körde lite med min vagn. Fick tillbaka den. stolen var helt omställd. Nu lyser airbag lampan när jag kör. Tänds vid kontroll. slocknar 1 sekund vid start sedan tänds igen och lyser helt. Vad ska man göra? Någon som vet vad detta kommer att kosta mig? Bilen ifråga: 523i 1998 Tacksam för svar. Mvh, Martin |
|
förmodligen förhögt motstånd i kabelhärva under stolen. har varit problem med detta. finns rep kabel hos BMW men dessa skall lödas fast plus att felminnet måste raderas. tror BMW ta ca 1500:- för detta jobb. STILL WILL! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Han har flyttat stolen, och då har det blivit ett tillfälligt glapp i kablaget till bältessträckaren, förmodligen i själva kontaktstycket. Finns kablage repsatser för ca 350 kr, men läs av felminnet så får du reda på vad felet ligger, lampan nollas med återställare eller diagnosprogram. Har felet börjat lär det dyka upp igen, en del drar buntband runt kontaktstycket för att det inte ska glappa, (väldigt tunna och klena kontaktdon i detta.) och testar att nolla systemet iblan funkar det ibland inte. ///MVH Hasso Länk |
tvåtakt |
Visst är det airbagkablarna! Ruskigt vanligt på E39, och det är ju inget man gärna gör hemma i garaget. Och man får ju ändå släcka lampan hos BMW. Bara att bita i det sura äpplet... |
marw |
Har beställt ett diagnos interface till min bil via 2 com portar på datorn. Beställde genom tyska ebay. Ska tydligen gå släcka lampan med detta. Får se om det löser mina probs. Mvh, Martin |
|
hej Martin! Hur har det gått för dig? Har själv ett liknande program men ej fått igång det Mvh Stigge |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.