|
|
|
|---|---|
|
Skulle öppna motorhuven idag och kände hur wiren gick av. Kan bero på att metalen inte tåller samma påfrestningar som vanligt nu när det är kallt. Mitt problem är nu hur jag ska få upp huven. Det är e36-modelen det gäller. Har ni några tips? | |
| Har råkat ut för samma sak, så jag ställer mig i kön av undrande. | |
|
Kolla om vajern gick av vid handtaget... Isåfall ta en tång och dra den lösa vajern... I yttersta fall går det att komma åt vajern via grillen... Man msåte plocka bort ena grillen (den på passagerarsidan) och sedan sitter vajern fast på klämmor cirka 15 cm in.. Man ser den genom en liten springa på någon centimeter... Jag tog en tjock ståltråd, böjde denne till en hake, in med den och dra ut och lite snett mot förarsidan, pop så låste den upp.... Tråden är gammal, men kanske bra om den besvaras för framtiden ;) |
|
| bara att slå in vänstra grill halvan sticka upp en avbitare knipsa av viren o ta en plattång o dra till o vips så e huven öppen =) | |
| bara att slå in vänstra grill halvan sticka upp en avbitare knipsa av viren o ta en plattång o dra till o vips så e huven öppen =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.