|
|
|
|---|---|
| Idag rök det till innanför bakluckan på E34 touring. Jag är nästan säker på att att kablaget vid gångjärnet som ideligen nöts sönder har kortslutits. Bilen är nu helt strömlös & jag behöver få den till verkstad. Startar ej med startkabel heller. Styvfar som bilen står hos nu har en teori om att ta loss säkring/säkringar som har med bakluckan att göra för att komma runt kortslutningen & kunna starta bilen. Under säkringslocket står allt på tyska & bruksen finns ej tillgänglig. Någon som har en teori om hur kunna starta bilen eller vilka säkringar han ska lossa? Tacksam för snabb hjälp. | |
| Lyft upp baksätet det sitter säkringar där också | |
| GTO80: Vet du om säkringarna där har med bakluckan att göra? | |
|
Ja, de går bl a till larm, c-lås. Jag misstänker att det är larmsäkringen som gått, och därför kanske startspärren går i. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Hmmm...har varken larm eller startspärr. DP |
|
| Tänkte avsluta tråden då med resultatet av kortslutningen; Komplett utbyte av kabelstammar. Fick det billigare av okänd anledning - kostade ändå 7500:- Inte så kul på en lucka som börjat rosta i nederkant, men vad gör man när det mekaniska låset åxå lagt av.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.