|
|
|
|---|---|
|
har sökt å inte hittat nått om just detta, det är iaf så att när man åker 100-110 så kommer det bara kalluft in i kupen vid framrutan där det normalt kommer värme! men saktar man ner till 80 kanske så kommer det skitvarm luft? vafan är de för fel? nån som har haft samma fenomen? | |
| Ja,jag har samma fenomen i min bil...fast jag måste sakta ner till 50 eller så för att värmen ska komma..men tyvärr har jag ingen lösning på problemet ännu.. | |
| jobbigt nu på vintern :( det hjälper iaf lite om man stänger alla spjäll ock slår av fläkten, men då immar det lätt igen | |
|
Det har ingen koppling till motorvarv då? Eller är det bara farten som styr? ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
nej det har inget med motorvarv å göra, det är hastigheten.. skitknepigt, typ som om det läcker in lite friskluft nånstans, för det är inte riktig värme när man kör sakta heller |
|
| Hittat nån lösning ännu? Har exakt samma problem på min e28, råkade skapa en kopia på denna tråd ang detta problem. | |
| nej jag har inte kollat va de kan va för fel, det verkar som ett spjäll eller nått i värmepaketet inte tätar riktigt, så när man åker fort så pressas det in friskluft in i värmepaketet å sen in i bilen...när man kör sakta så kanske det inte märks att det läcker för att luften pressas inte in så hårt då om nån förstår? :P | |
|
Låter kanske vettigt...e det bökigt att komma åt tro? Går det att göra nånting åt? Nån lösning finns väl säkert då det verkar vara flera E28:or med detta problem. |
|
|
har ingen aning, är för kallt å pula med det nu iaf! gör det när de blir lite varmare ute.. klart det går å fixa, frågan är bara vad som är felet |
|
| Jo, håller med. Det suger att inte ha ett varmgarage! | |
|
Hej grabbar ! Förmodligen har ni samma fel som jag har haft på min 535iM -86. Det sitter en liten elmotor med gummimembran på inkommande kylarslang till kupen. Det här membranet går sönder ibland och då får man inte in värmen i kupen. Membranet kostar 400:- på BMW, men köp hellre hela komplett med elmotor för 800:- för att elmotorn kan ha tagit stryk av kylarvattnet. Vad mackapären heter kommer jag inte ihåg. Det är lätt att byta själv men svårare att lokalisera felet. Jag höll på att leta fel länge innan jag kom fram till detta, trodde att kupepaketet var igensatt mm. Lycka till !!! Hör gärna av er om det funkade. |
|
|
ja jag hade bort min den där ventilen med membran för att kolla om den hade kärvat! då såg jag att membrandet var trasigt, men jag satt tillbaks det igen, för jag tänkte "det membranet kan inte ha nått med att det är kallt i kupen att göra" ska leta rätt på en sån på skroten då...tack för tipset! |
|
| Var sitter det där membranet? i kupen eller motorrummet? Eller är det kanske värmeventilen ni menar? | |
|
Grattis "min528" ! Har du redan plockat isär den och sett att membranet är sönder så har du hittat felet. "Petri" Den sitter på en utav kylarslangarna som går in i kupen, relativt nära torpedväggen. Det går strömkablar till den med snabbkontakt, sitter nästan tillsynes utan anledning på kylarslangen och när man ser den så tror man att den absolut inte kan ha med saken att göra, men så är det tyvärr. Ser ut som en centralåsmotor fast modell mindre, och kallas för någon form av "magnetventil". Svara om det löste sig,( för att bättra på mitt ego). |
|
|
Hur går det boys! Har ni fått någon värme i kupén? Ich bin sher nyfiken, wie gehts mit ihre arbeiten, sher warm, ja oder nichts? |
|
| Inte ännu...jag ska titta på den där ventilen vilken dag som helst..! :) | |
|
Vore kul med uppföljning. Bara så att man vet om ni har löst problemet eller inte.... Var det membranet eller var det något annat eller fryser ni fortfarande ??? |
|
| jag tog värmeventilen från en annan e28, där va membranet helt! å nu jävlar, nu blir de varmt som satan i bilen fast man ligger 130-140 | |
|
Kul att det löste sig, och att du har det varmt & gött. Mvh Don |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.