AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
464

BMW 540 -93med 5 ägare i sverige på 1år och 5 månader

Ringde till bilsvar och kollade upp en bil som annonserades som jag ringt på och den hade haft 5 ägare på 1år och 5 månader, det måste ju vara konstigt att ingen vill ha en 540 -93 mer än ca 3 månader i snitt eller hur? min slutsats är att nåt är skumt med den eller fel på den så jag står över även fast priset var helrätt.
Ki
620
Kidde
BMW 520d x Drive M Sport -16
Jag hade också avstått en sån bil. Låter väldigt lurt! Ringde på en 525:a som verkade intressant för ett tag sen. Kollade också med VV och fick upp att det var 4 ägare på den på 9 månader...
Hoppade över den bilen kan jag säga!!
/Kidde

Nybliven BMW-ägare!
Ma
302
Mats E
X1 Xdrive 23d -10
Kia EV6+ AWD -22
Alpina B3 3,3 touring -02
Låter klokt, det finns ju rätt många att välja bland så det är bara att ha is i magen och invänta rätt bil.

Mats E
BMWCS 3050

St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Rekordet var när jag kollade efter E39 540. Hittade en som såg schysst ut, en 96:a som bara gått 8' mil. När jag kollar bil är mina steg (iaf om bilen är mer än 10 mil bort):
1. Kolla historik VV
2. Åk och kolla på den, helhetsintryck, dokumentation, provkörning etc, etc
3. Kolla servicehistorik hos BMW, är milen rimliga
4. M-test
Just på detta exemplar behövde jag inte gå längre än punkt 1; importerad 9902, antal ägare 14! Iofs antar jag att hälften är bilhandlare, men 7 ägare på 2,5 år fick iaf mig att backa ur... Dessutom var servicestämplarna i Sverige typ "Roines Allt-I-Allo, köper även dödsbon". Hoppas det blir en ny Christine!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.