|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag tog en titt på sidan som hampe m3 länkade till (Länk. När jag kollade på testerna på Bmws m5 e39 så verkade skillnaderna mellan 0-200 kmh alltför stor mellan årsmodellerna 1999-2002. Vad tror ni detta kan beror på? Kan det verkligen stämma? Bmw m5 1999= 0 - 200 km 18,6 s Bmw m5 2001= 0-200 km 16,9 s Bmw m5 2002= 0-200 km 18,9 | |
hampe m3 |
mkt kan ju spela in, bil från bil skiljer ju ofta i effekt, asfalt temp, luft temp, vind styrka, däck temp + slitage, koppling, förare, mätutrustning mm festligt att någon mös med min länk, :) |
|
Här är förklaringen på -02 sämre tid. "In diesem 2002er Test erreichte der M5 nicht die Testwerte des 2001er Exemplars. Die Erklärung ist einfach: Es herrschten am Testtag 31 Grad Celsius in der Luft und 40 Grad auf dem Asphalt. Das raubt dem Motor die Luft und den Reifen die Traktion." M/Alpina-träff i Stockholm 1 maj Länk |
|
hampe m3 |
fattar nada av tyska, någon som har lust att översätta i korta drag.. |
|
Fritt översatt säger texten följande: Att M5 inte uppnådde 2001s testresultat 2002 förklaras enkelt med att det vid testdagen var 31 grader varmt i luften och 40 grader i asfaltstemperatur vilket ledde till att motorn fick sämre lufttillförsel och däcken sämre fäste. M v h Ricke |
|
|
Tack, tack.... |
|
hampe m3 |
CRHH, danke sjöön. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.