AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
961

Varför kolla mätarställning?

Jag har en liten fråga om mätarställningar... Är det egentligen nån ide att kolla upp den? Om man läser här på forumet så verkar det ju som att det inte är några större problem för kunnigt folk att fiffla med mätarställningen så att inte ens BMW ser det! Man kan ju kolla garantireparationer och sånt kanske, men det är ju inte alla bilar som är inne på några sådana.

Vågar man överhuvudtaget köpa en nyare BMW (eller bil oavsett märke) som man inte har stenkoll på historiken på. Spelar väl inte så stor roll på en 50000 kronorsbil men om man skulle köpa sig en nyare och dyr bil någon gång så...

:-)
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Den bästa uppföljningen gör du genom att kolla servicebokens datum och km-antal med de verkstäder som påstås ha servat den.
Detta förutsätter ju förstås att det finns en servicebok till bilen, gör det inte det hade jag nog backat direkt. Men det är jag det...
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
GE: Kontrollerar man mätarställningen och kommer fram till att den är ändrad vet man det och kan välja bort bilen. Kan man inte komma fram till att den är ändrad kan man ju aldrig vara säker, men man har gjort vad man kan för att kontrollera det i alla fall...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.