|
|
|
|---|---|
|
Jag har ett litet irriterande fel. Under accelation så rycker det till direkt efter växling. Det känns som den tänker efter innan den drar på igen. Vad kan det vara? Luftmängdsmätaren? Har Lambdan någor med detta och göra? | |
|
Konstigt att ingen kan veta vad det är... |
|
|
Tjenare.. Jag har nåt liknade syndrom.. men bara ibland... ibland kan det vara lungt i ett par dagar å sen kan det komma... Vid gaspådrag så är det som att bilen (tänker) eller kväver sig själv på nåt konstigt sätt för att sedan svara på gaspådrag... riktigt störande.. det rycker till bra ibland... Vill gärna ha svar på detta jag med... |
|
| Jag hade en gång liknande problem som ingen kunde hitta orsaken till, vid mätningar var lamdan ok. Flera år senare gick lamdasonden sönder och vid byte till ny dito så försvann problemet. Men i ditt fall kan det ju vara något annat också. | |
Jompa E |
Jag vet inte.... men kanske Soppafiltret? /Jompa E36 cab |
|
Bränslefilteret är bytt... Ska nog kolla Lambdan, får väl fixa en annan och testa med. |
|
|
Tjo tvekar den även om du drar till rödmarkeringen? Låter som det skulle kunna vara lambda relaterat |
|
| Låter som kopplingen i mina öron, "ryck efter växling" | |
|
Nja, det märks mest när jag accelerar vid normal körning. |
|
|
Nej, det känns inte alls som om det skulle vara kopplingen. Det är som motorn får för mycket/lite bensin... Har inga problem alls med koppingen annars... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.