|
|
|
|---|---|
|
Tack för ett informativt forum, Dieselmeken m. fl. Nu till problemet -jag har förstått att min förpump inte fungerar på min nyköpta touring-92 och frågan gäller om det funkar med en pump från en nyare modell, dvs efter -96? Nån som vet? Annars är det väl motornord som gäller, 1500 kr för en ny. Hoppas man slipper ångra att man går diesel up in this muddafukka.. silence speaks | |
| Det är nog så att du måste köpa en pump till E34..om du tänker på E39 så är det nog inte samma har för mig det sitter 2 pumpar i den....har du tittat om säkringen är hel nr 23 | |
|
okej, tack för svaret. Säkringen är okej, hur kollar man reläena? dom är visst lika struliga, är det det svarta eller det vita? silence speaks |
|
|
fått tag på en tankpump och en turbo beg, bägge ska fungera men pumpen var från en e34 -95, det borde väl inte skilja nåt mot en -92? Någon? Ska bara i med galler och sportskinnstolar(nån som har några till salu?) så är jag redo att smita från skatten, he he.. silence speaks |
|
|
javisst ja, jag hittade ett extra batteri bak under panelen till vänster, är det nån kvarleva från ebersprakare eller nåt sånt? har dock inga kontrolldon för nån extra värmare.. silence speaks |
|
|
Ja, förpumparna är precis lika på alla E34 TDS mellan -92 - -96. /Per |
|
|
kanon, tackar silence speaks |
|
| Var din turbo slut då ??..funkar inte tankpumpen så kan man tro att turbon upphört att funka den blir slö när inte bränslet räcket till vid fullgas | |
|
ja wastegaten verkar inte ha fungerat och den har tryckt ut olja. Har hört att förpumpen har ganska stor påverkan på "turbokicken" men jag är rätt säker på att den är slut. silence speaks |
|
|
nu har jag bytt pump, kollat säkring nr 23 och känt att det vita reläet slår till...finns det nåt mer som styr pumpen? hjälper det att nollställa datorn mha lägga av batteriet en halvtimme? silence speaks |
|
|
Jag har en lite fråga när vi ändå snackar förpump,jag tog loss slangen på filtret och där kom diesel när tändningen var på men det var ingen stark stråle som jag fått uppfattningen om här på forumet. Nån som vet hur mycket den ska ge vid typ en minut eller nåt? |
|
| Det ska komma rätt bra..problemet med pumpen i tanken är att den ofta kan funka men den läcker ordentligt så allt går inte fram i ledningen | |
|
Ingen som har en siffra på hur mycket? Där kommer ju en del men jag river inte om jag inte vet att den läcker. Förlåt om jag pajar "silentdog" din tråd men det kändes rätt eftersom vi snackar förpump,om du får igång din begagnade kan det vara värt att kolla så att den levererar fullt. |
|
| MB: Det är mycket lätt att ta upp den det tar inte lång stund..jag stoppade min i en hink vatten och gav den ström från en batteriladdare och den spruta åt alla håll utom dit den skulle | |
|
jag måste prova hinktricket, la ström direkt på polerna på motrn på min gamla pump och nog snurrade den iaf. Vet nån vilka stift som ska ha + resp - på själva kontakten för att pumpen ska snurra(åt rätt håll)? :) MB det är vad forumet är till för :) silence speaks |
|
|
Bara en lite kul grej som hände mig i går när jag var ut och bytte förpump. Hade köpt en ny hos ArosAuto i V-ås, bra killar, dom hade två leverantörer av pumpar, en som dom ville ha ca 1800-1900:- samt en som "bara" kostade 1495:-. Så jag fråga vad det var för skillnad på dom och det viste dom inte så jag tog den billigare och döm om min förvåning när det visade sig att det var en orginal pump från BMW, dom hade bara slipat bort BMW märket på plasthuset på två ställen, men det står även på själva motorn oxå.. Så det var ju kul tyckte jag i alla fall. Obs porto tillkommer med 200:- så priset blev 1695:- Lev väl Mvh Robert med ny pump... |
|
|
silentdog 6ans glödstift styr väl pumpen oxå.. om stiftet är kass så funkar inte pumpen.. //Fredrik Mmmm Diesel...... |
|
|
Nu hade jag lös min pump och provade i en hink. Den funkade men uppe på pumpen mellan + och - tecknet var där ett litet hål ca 1mm där sprutade det oxå ut en tunn stråle. Ska det göra det,eller är det inre läckage i pumpen? Nån som vet? |
|
| Min rann åt alla håll och kanter,provade även den nya jag köpte i hinken och den läckte inte | |
|
det där med 6:ans stift var nytt för mej. Ska prova pumpen senare idag och har även beställt tid för diagnos om det skulle vara nåt skumt elfel. Suck. ångrar att jag inte köpte en passat tdi istället... silence speaks |
|
| Hur många mil ungefär håller glödstiften,mina har rullat ca 7000 mil .. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.