|
|
|
|---|---|
|
Hej, Nu känns det jä...gt bra att ha en fullt fungerande bil till våren, har haft lite konstig motorgång och mycket rassel i motorn under ganska lång tid nu. Men igår så bytte jag efter att ha bytt ut en hel del saker innan, kamkedjesträckaren och lambdasonderna och nu går bilen skitfint igen, Dessutom så försvann rasslandet och den dykande tomgången har istortsätt också försvunnit. Den pendlar fortfarande lite när motorn är mellanvarm. Bluddrandet som fanns mellan 2000 -3000 rpm har försvunnit. Sen har även segheten försvunnit som uppkom vid upprepade avstängningar/starter, alltså om jag ex. körde ett tag tills motorn blev varm och sedan stängde av den för att efter några minuter senare starta den igen så blev bilen "seg", och det blev bara värre om proceduren upprepades ett par gånger. Nu är det dags för fjädrar och dämparbyte plus diverse stag och bussningar, sen känns den nog nästan som ny igen. Fy faan så skönt! mvh/Flisan | |
|
Skönt att det löste sig! Du har ju hållt på ett tag, och jag vet hur frustrerande det kan vara när man inte hittar på felet (och dyrt). Jag var ute och körde lite med min igår, med nya eisenmann systemet.. känns som en ny bil nu :D Mvh Per |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.