AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
479

540 I LIKE IT!

Da
120
Dahlman
BMW 540IA -93
Hur kommer det sig att 540's är så billiga?
Köpte mig en häromdagen och den känns så jävla
rätt.

"Det kostar att ligga på topp"
Jag tycker inte att 540 är billig, den kostar väl över halvmiljonen att köpa, och då är inte ens utrustningslistan ifylld ;-)

Skämt åsido, du syftar väl på begagnade antar jag...tror folk i allmänhet är rädda för dem och förknippar dem med dyra driftskostander och reparationer. Istället väljer de en med rak sexa.

Dessutom har det importerats 540 "en masse" till Sverige, det är alltså inte precis ont om dem...tillgång och efterfrågan...
Ma
302
Mats E
X1 Xdrive 23d -10
Kia EV6+ AWD -22
Alpina B3 3,3 touring -02
Är oxå nybliven 540 ägare och kan bara hålla med Dahlman. Den känns såå rätt. Stoffe har antagligen rätt när han tror att driftskostnaderna avskräcker. Å andra sidan: med rätt inköpspris har man ju råd att driva den så valet för mig var enkelt :-)

Mats E
BMWCS 3050

Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
Håller givetvis med - och passar på att meddela att min E34 är till salu.! :-)
Visa användare
747
TCG
540iM E39 6vxl Kompressor
540is << vad ska du ha för din 540? Har du bilder på den?

//Nicke nyfiken
HAr själv en 540i sen några veckor tillbaka. Instämmer i kören, fast i falsett:såååååååååå skönt. Kan inte finnas någon som inhandlat en "riktig" och ångrat sig.
Fantastisk bil, slutar aldrig överraska mig med sina resurser...

Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den!
Da
120
Dahlman
BMW 540IA -93
Jag underskattade min bils krafter lite förut....ojoj det var nära ögat.....åkte ungefär i 80 km/H.....skulle köra om en bil med släp....o bilen ställer upp för mig....rätt kul ..men samtidigt lite nojjigt...jag tyglar nog hästarna tills sommaren kommer hädanefter.

"Det kostar att ligga på topp"
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
Det kommer bilder i helgen - digitalkameran är utlånad men på väg hem....
Visa användare
747
TCG
540iM E39 6vxl Kompressor
Dahlman << Har också varit med om det några gånger, ganska lätt att återfå kontrollen med diff. Men jag gjorde det i 130, och då får man en liten aderalin kick när bilen börjar gå på tvären!

Tyvärr har min diff lagt av nu, och gissa då om det är svårt att få ner kraften i backen!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.