AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
865

Bild på E46 med 18" samt orginal fjädrar önskas

Dy
370
Dyngrak
Subaru Legacy 2.5 GT Turbo Station -05
Skall lämna in bilen på en ordentlig genomgång hos verkstan i samband med lite försäkringsjobb. Jag har även köpt 18 tummare (BBS Challenge) som skall sitta på nu till våren. Bilen är en E46 328 Touring som i dagsläget har orginal dämpare och fjädrar, jag tycker att bilen har helt ok väghållning med vinterdäcken (dubbfria 16 tummare). Det jag funderar över är hur bilen kommer att bli att köra samt se ut med 18 tummare och orginal fjädrar. Kommer den att bli "fult" hög eller? Om jag bestämmer mig för att sänka bilen så tänkte jag passa på att få sänksatsen monterad nu när den liks skall in på verkstan. ett minus med att sänka bilen torde vara att frugan inte lär uppskatta sämre väghållning samt problem med fartgupp m.m. Sen är jag även osäker på hur en sänkt bil blir att köra med 16 tummare på vintern, då blir den ju ännu lägre...

Är det någon som har några bilder på en 3-serie som har 18 tummare samt org. fjädrar resp. 18 tummare som också är sänkt, så jag kan se skillnad?

Mvh
//Fredrik
Finns några bilder i min länk på min bil med vinter 18". Visserligen med M chassit.

/Johan

Min bil: Länk

Visa användare
1.542
Razvan Terme
BMW 323i E46 Sedan
Länk

BBS CH med Eibach 30mm runtom
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Om du vill bara vill sänka lite, har jag 4 fjädrar som sänker 20mm du kan få köpa billigt. Min bil såg ut så här med dessa fjädrar. Länk Länk får bara kolla upp om dom passar till touringen.

BMW CS #5206
Dy
370
Dyngrak
Christer: Tack för erbjudandet, jag är mycket intresserad : )

Vi kanske kan ta detta över mailen och tel. forsättningsvis.

Mvh
//Fredrik

fredrik.schader@spray.se
Dy
370
Dyngrak
Om man endast sänker fram (20 mm) med t.ex. fjädrar från ett sportchassi, bör/måste man även då göra en hjulinställning?
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Jag har gjort det på mina bilar, för säkerhets skull.
Är det någon som vet om det är samma fjädrar på en 323Ci-00 som en 328 Touring-00?

BMW CS #5206
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.